via chipsæt ???
Fra : Robert Jensen

Dato : 16-09-02 20:39

står og sal finde ud af om der er et via chipst på et bundkort.
der er ingen chip hvorpå der står VIA og jeg har ingen mulighed for at tjkke
manual.

er der nogen måde hvorpå jeg kan tjekke om der er via chipst eller ej ???

på forhånd tak.

Robert Jensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-09-02 21:39

I news:3d863349$0$64149$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Robert Jensen dette:
> er der nogen måde hvorpå jeg kan tjekke om der er via chipst eller ej

Sisoft sandra kan give ret så detaljerede oplysninger om dit hardware,
inklusiv bundkort og chipsæt
http://www.sisoftware.demon.co.uk/san_dem/html/dload.htm
Det er modulet "main board information" du skal bruge.

Du kan også bruge enhedshåndtering, og se under "systemenheder", men
oplysningerne der er knap så detaljerede, dog nok til at du kan se om du har
via eller ej.
--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-09-02 21:48

Robert Jensen wrote:
> [...]
> at tjkke manual.
>
> er der nogen måde hvorpå jeg kan tjekke om der er via chipst eller ej

Der skulle gerne være et stort fedt VIA logo på en stor firkantet chip
på bundkortet. Hvis der ikke står VIA nogen steder, så er det ikke VIA.
Du kan se hvilket chipset der sidder i under POST, mens computeren
starter op. Tryk på "pause" tasten på tastaturet, så kan du nå at skrive
det ned.

HDH

-Sune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-09-02 08:01

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> crashed Echelon
writing news:3d863349$0$64149$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> tjkke manual.
>
> er der nogen måde hvorpå jeg kan tjekke om der er via chipst eller ej

Hvilket mobo er det? Ofte kan du læse det på producentens hjemmeside eller
gamle salgssider (søg fx. med google)

--
Bjarke Andersen