støj fra blæsere
Fra : JP

Dato : 16-09-02 19:36

Hej
Jeg oplever at min pc med ECS K7S5A bundkort er begyndt at blive noget mere
støjende end jeg synes om. Jeg vil gerne skifte blæser på bundkortet og på
mit geforce 2 mx200 grafikkort. Det skal hertil siges, at jeg har prøvet med
en blæser til grafikkortet, en Titan TTC-CUV2AB, som jeg synes støjer meget,
og er derfor tilbøjelig til at konstatere at den ikke lige er hvad jeg gik
efter. Der må findes nogle blæsere til fornuftig pris. Jeg vil gerne undgå
at min pc's støjniveau kan forvekles med min støvsugers. Hvad skal jeg købe
for 2 blæsere og hvad koster de?

Fra : dion

Dato : 16-09-02 21:43

En geforce2mx er billig nu om dage. Derfor ville jeg hvis jeg var dig tage chancen og
se om den kan bruges uden blæser.
Med mindre du hele tiden drøner med de vildeste aktionspil skulle du har gode chancer
for at dit kort kan overleve uden blæser.
Jeg har selv koblet blæsere fra på 3 forskellige grafikkort uden at blive 'straffet'.

Mht processoren er der også mulighed for at køre uden blæser hvis man har en celeron
under 1 Ghz. Eller en pentiumIII i området 666- 900 MHz. Prøv om vinteren i et køligt
rum med åben kabinet

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-09-02 22:50

"JP" <jesperpe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter. Der må findes nogle blæsere til fornuftig pris. Jeg vil gerne undgå
> at min pc's støjniveau kan forvekles med min støvsugers. Hvad skal jeg

Du kan ofte smøre dine blæsere med OK resultat.
Fremgangsmåden er simpel.
Køb noget teflon olie. Løsn mærkaten på blæseren og du kan se kuglelejerne.
Med en tændstik eller lign. drypper du nu 1 dråbe olie ned i lejerne og
sætter mærkaten på igen. Vær meget forsigtig, hvis du putter for meget på
vil blæseren "slynge" det ud, så kun 1 dråbe pr blæser.
Hvis du helt vil undgå unødvendig blæserstøj, kan jeg varmt anbefale en
DigiDoc fra www.studiedata.dk (575,-) den er temp. styret og tænder kun de
blæsere der er brug for. Jeg har selv 5 blæsere koblet til min, men den kan
styre op til 8 blæsere.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Devast8or

Dato : 17-09-02 12:30

Papst er vidst de mest støjsvage blæsere på markedet i forhold til ydelsen.
Desværre koster de også kassen (100+ pr. stk.). Jeg har selv et par Papst
siddende i min maskine, og det er en dejlig stilhed. Det er kun mit
grafikkort som generer mig (det hatr den originale blæser på).

Devast8or

--
Spamfilter activated