Gavlmaleri i Århus
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-09-02 19:04

På Fredens Torv - når man står med ryggen til værtshuset Kurts Mor - kan
man skrås overfor se et stort gavlmaleri i form af en gammel reklame for
Philips' radio, fjernsyn og båndoptagere. Relativt velbevaret er det, og med
en egen skønhed i de let falmende farver.

Har nogen af jer et bud på *hvor* gammel reklamemaleriet er?

--
Hilsen: Jørgen / www.hamigen.dk
(mails til mig er minus men)

Fra : Ole Damgaard

Dato : 19-09-02 10:00

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> en egen skønhed i de let falmende farver.
>
> Har nogen af jer et bud på *hvor* gammel reklamemaleriet er?

jeg vil tro, det er fra slutningen af 50´erne - husker fra min barndom, at
da lå
forretningen "PP-radio" på det hjørne.
mvh ole

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-09-02 12:41

Ole Damgaard skrev:

> jeg vil tro, det er fra slutningen af 50´erne - husker fra min barndom, at
> da lå forretningen "PP-radio" på det hjørne.

Fint, Ole. Så vil jeg bruge den datering når jeg lægger mit fotografi ind på
hjemmesiden.

Mvh.: Jørgen
www.hamigen.dk - nu med indhold med mere

Fra : 8sl

Dato : 30-09-02 13:42

Hej Jørgen.
Jeg var inde og kigge på billedet på din hjemmeside. Jeg kan se, der
bl.a. står FARVE FJERNSYN på gavlen.
De første farvefjernsyn kom først i handelen 1966-67. DR begyndte så
vidt jeg husker at sende i farver i 1967.
Men reklamen på gavlen kan selvfølgelig været blevet opdateret i den
anledning.
Mvh
Svend-Erik

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-10-02 23:46

"8sl" skrev:

> [...]
> vidt jeg husker at sende i farver i 1967.
> Men reklamen på gavlen kan selvfølgelig været blevet opdateret i den

Tak til skarpsindige Svend-Erik.

Mvh.: Jørgen
www.hamigen.dk - nu i farver