Software til SB live
Fra : John Doe

Dato : 16-09-02 17:44

Hej med jer

Har en kammerat, der lige har købt ny maskine og flyttet sit SB Live fra den
gamle over i. Men han har ikke softwaren til kortet, så det vil ikke køre
med 4 højtaler. Han bruger XP og har sat den til 4 højtalere i
kontrolpanelet. Men den kører stadig kun på 2. Hvad skal han gøre??

Er der nogen, der har alle de programmer, der plejer at følge med kortet??
Har ledt lidt på soundblaster.com, men kan ikke rigtig finde noget...

Mvh
John

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 16-09-02 18:18

> [...]
>
> Er der nogen, der har alle de programmer, der plejer at følge med kortet??
> Har ledt lidt på soundblaster.com, men kan ikke rigtig finde noget...

Her er seneste driver til kortet:
http://uk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=421

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-09-02 19:31

Mads Jakobsen wrote:

> Her er seneste driver til kortet:
> http://uk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=421

Ja, men han skal jo bruge "Liveware" med alt mixersoftwaren osv osv, det
der er kun et driver download. Jeg synes jeg hørte noget med at man
kunne hente det hele hos Compaq? Anyway, den nyeste Liveware CD ligger
på EDonkey.

-Sune

Fra : John Doe

Dato : 16-09-02 19:42

Jamen kan det virklig passe, at man skal have alt den software for at bruge
4 højtalere, når kortet er installeret med de nyeste drivere og sat til at
bruge 4 højtalere under Win XP??

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-09-02 19:58

John Doe wrote:
> Jamen kan det virklig passe, at man skal have alt den software for at
> bruge 4 højtalere, når kortet er installeret med de nyeste drivere og
> sat til at bruge 4 højtalere under Win XP??

Man skal vistnok aktivere baghøjttalerne i mixersoftwaren (du må ikke
hænge mig op på det). Nu bruger du vel begge udgangene på kortet ikke?

-Sune

Fra : John Doe

Dato : 16-09-02 19:54

Jo det sku han da meget gerne... Det ved jeg, at han gør..

Fra : John Doe

Dato : 16-09-02 19:55

Kan han bruge den mixersoftware der er med til mit SB Audigy kort??

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-09-02 20:25

John Doe wrote:
> Kan han bruge den mixersoftware der er med til mit SB Audigy kort??

Har du en installations-CD? Den burde kunne bruges med et Live kort -
den jeg downloadede var til begge kort i hvert fald.

-Sune

Fra : John Doe

Dato : 16-09-02 20:23

Jeg har en cd med al den software, der fulgte med til Audigy kortet...
Skulle den kunne bruges til Live value??

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-09-02 20:35

John Doe wrote:
> Jeg har en cd med al den software, der fulgte med til Audigy kortet...
> Skulle den kunne bruges til Live value??

Ja, det er jo det jeg siger mand ) heh he

De to kort er næsten ens, rent hardwaremæssigt, og jeg er næsten sikker
på at det er den samme CD der følger med begge kort. Anyway, du kan ikke
ødelægge noget ved at forsøge. Jeg har som sagt downloadet hele den
seneste Liveware CD fra Creative Labs, og der står i dokumentationen at
softwaren virker med begge kort.

-Sune

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-09-02 21:43

I news:3d862f94$0$95146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev John Doe dette:

> Jeg har en cd med al den software, der fulgte med til Audigy kortet...
> Skulle den kunne bruges til Live value??

http://uk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=421

Windows 2000 and Windows XP. The package also upgrades core applications
including Audio HQ and Surround Mixer for optimal Sound Blaster Live!
performance

Operating Systems: Windows XP
Languages: Multilingual
Downloads: 11488 (Yesterday)
Size: 24.71 MBytes (approx 1 hours, 85 minutes @ 56.6Kbits/s)
Filename: LiveDrvPack.exe

I den pakke er der både drivere, EAX kontrol osv, ingen players eller
noget, men de nødvendige ting til at bruge kortets funktioner er der.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : John Doe

Dato : 17-09-02 14:21

Mange tak for hjælpen alle sammen. Vi har løst problemet

John