Lydighedstræning
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 16-09-02 15:44

Efterlyser lidt variation til vores hold, og kunne derfor godt tænke mig
forslag til alternative øvelser, der stadig indeholder lydighedsmomenter,
svarende til DKK klasse 1-2.

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : pmj

Dato : 16-09-02 21:57

"Trine Dyrgaard" skrev d. 16-09-02 15:44 dette indlæg :
> [...]
mig
> forslag til alternative øvelser, der stadig indeholder

Brug din fantasi. Stå, sit dæk og lineføring/fri ved fod kan varieres i
det uendelige. hvis du tager spring, apport og fremsendelse med kan du
lave div. opgaver som fx. fri ved fod - spring - dæk, gå ud og læg
apporten, fremad - apport - stå med apport. Med fjerndirigering bliver
det til et helt cirkusnummer. Prøv at gøre øvelserne siddende på en
stol, eller kravl en lineføring. Du kan også springe over den afdækkede
hund eller slå koldbøtter mens hunden sidder. Jeg bruger selv dansen
boogie-woogie. Så går vi tre skridt frem - så går vi tre skridt tilbage,
med en pladskommando - så går vi tre skridt frem og vi dækker hunden af
- så gør vi boogie-woogie og så drejer vi os rundt - og så går vi i ring
o.s.v. Det giver humør hos både hund og fører.

Mange hilsener

Pia Johnsen
http://www.entlebucher.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina

Dato : 17-09-02 07:09

"pmj" <pmj.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> - så gør vi boogie-woogie og så drejer vi os rundt - og så går vi i ring
> o.s.v. Det giver humør hos både hund og fører.

hehe, prøver at forestille mig hele holdet til hundetræning, boogie rundt på
plænen, mens hundene kigger undrende med. Det må være er sjovt syn. *G*

Bettina

Fra : pmj

Dato : 17-09-02 20:24

"Bettina" skrev d. 17-09-02 07:09 dette indlæg :

> [...]
rundt på
> plænen, mens hundene kigger undrende med. Det må være er sjovt syn.

Det er det også, men efter nogen træning danser hundene med.

Pia

http://www.kandu.dk/