Jeg kan ikke fjerne stien ??
Fra : SpookiePower

Dato : 16-09-02 15:38

Jeg er nybegynder inden for asp og har siddet og rodet lidt
med nogle småprogrammer. Jeg har nu et problem. Jeg kan ikke
få lov til at fjerne de stier som henviser til min dll og mdb filer. Den
kan ikke simpelthen ikke finde filerne, hvis stien ikke er nævnt.
Det er jo lidt upraktisk da jeg jo nok er den eneste der køre med
den sti og derfor ikke kan smide det op på en server. Er det nogle
som kan hjælpe mig ??

---- stykke fra asp filen ----

<!-- METADATA TYPE="typelib" FILE="d:\skole\asp\testbib\msado15.dll" -->

---- stykke fra global.asa filen ----

Sub Application_OnStart
Application("strConnect") = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=d:\skole\asp\testbib\filmdatabase.mdb;" & _
"Persist Security Info=False"
End Sub

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 16-09-02 19:41

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er nybegynder inden for asp og har siddet og rodet lidt
> med nogle småprogrammer. Jeg har nu et problem. Jeg kan ikke
> få lov til at fjerne de stier som henviser til min dll og mdb filer.

din global.asa kan ikke læses umiddelbart (ret mig hvis jeg tager fejl?) Jeg
mener kun der er serveren der kan læse den og ikke en browser. Så der
behøver du ikke bekymre dig.
Det andet har jeg ikke en umiddelbar løsning på, da jeg ikke ved hvad stien
bliver brugt til. Men umiddelbart ville jeg tro at du kan have det inden for
<% %> og dermed er det skjult for andre.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-09-02 20:44

On Mon, 16 Sep 2002 16:38:09 +0200, "SpookiePower"
> [...]

>den sti og derfor ikke kan smide det op på en server.

><!-- METADATA TYPE="typelib" FILE="d:\skole\asp\testbib\msado15.dll" -->

Brug i stedet:
<!--METADATA
TYPE="TypeLib"
NAME="Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library"
UUID="{00000205-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}"
VERSION="2.5"-->

Eller se:

På denne måde er du uafhængig af sti-angivelsen.

> [...]
>Application("strConnect") = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
> "Data Source=d:\skole\asp\testbib\filmdatabase.mdb;" & _

Her skal du bruge Server.Mappath - se fx:

Fx:
.... "Data Source=" & Server.Mappath("filmdatabase.mdb") & ";" ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj