Udtræk fra Access DB ??
Fra : Carsten Pinderup

Dato : 16-09-02 14:45

Hvordan udtrækker man værdier fra en tabel én gang

Jeg har en DB indeholdene en menu tabel med felterne menu1, menu2 menu3
I hvert felt er der angivet nogle tekstværdier fx. økonomi, planter, svin.
Disse forekommer flere gange

Jeg vil gerne lave et udtræk der viser mulighederne én gang i en dropdown
menu. Hvordan gøres det ?

kan jeg beskrive det i en SQL sætning ?
Eller skal der laves noget IF THEN .. i select området ?

meningen er at når man har valgt menu1 så fås mulighederne i menu2 osv.

Er der nogle med et eksempel ?

Med venlig hilsen

Carsten Pinderup

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-09-02 14:54

Som svar på skriblerier nedfældet af Carsten Pinderup :

> Er der nogle med et eksempel ?

Du skal have DISTINCT ind i din SQL statement

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Carsten Pinderup

Dato : 16-09-02 15:01

takker - det læser jeg lidt om i aften.

Men jeg har selvfølgelig lige fået det til at virke ved at sætte det ind i
option select delen. Jeg er bare en knold der skriver koderne forkert de
første 100 gange idet jeg er altfor skrap til det her:

<select size="1" name="D1">

<%
DO WHILE NOT rs.EOF
menu1 = rs("menu1")
if menu1 = menu1_1 THEN
ELSE
%>
<option><%=menu1%></option>
<%
END IF
menu1_1 = menu1
rs.MoveNext
LOOP
%>
</select>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-09-02 15:13

On Mon, 16 Sep 2002 16:00:49 +0200, "Carsten Pinderup"
<cpi@landbonord.dk> wrote:

>takker - det læser jeg lidt om i aften.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Carsten Pinderup

Dato : 17-09-02 12:19

> PS: Gider du tage et kig på:

Jeg skal nok huske at slette overflødigt tekst osv. osv. næste gang jeg
takker nogen

mvh Carsten