Hvilken hastighed kan jeg forvente
Fra : Hugo

Dato : 16-09-02 13:10

med ADSL 256/128.

Min nuværende hastighed er ca. 26 Kbs. i download. Er det rimeligt, en
simpel omregning burde give 32 Kbs. !

Hugo

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-09-02 13:15

Hugo wrote:
> Min nuværende hastighed er ca. 26 Kbs. i download. Er det rimeligt, en

Det er perfekt.

> simpel omregning burde give 32 Kbs. !

32 Kb/s er også perfekt, men i en teoretisk verden.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-09-02 13:18

In article <3D85CB2E.3070303@spindelnet.dk>, Christian E. Lysel wrote:

> 32 Kb/s er også perfekt, men i en teoretisk verden.

Nej, i en teoretisk verden med 1500 bytes MTU er ca. 17.5Kbyte/s
perfekt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Walking on water wasn't built in a day.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-09-02 13:46

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Nej, i en teoretisk verden med 1500 bytes MTU er ca. 17.5Kbyte/s
> perfekt.

Hvilken teori er det?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-09-02 08:13

In article <3D85D27A.10809@spindelnet.dk>, Christian E. Lysel wrote:

> Hvilken teori er det?

Der skulle have stået 27.5.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=overhead

--
Andreas Plesner Jacobsen | I can resist anything but temptation.

Fra : Martin_P

Dato : 16-09-02 13:40

On Mon, 16 Sep 2002 14:10:07 +0200, "Hugo" <hugo@privat.tdcadsl.dk>
wrote:

>med ADSL 256/128.
>
>Min nuværende hastighed er ca. 26 Kbs. i download. Er det rimeligt, en
>simpel omregning burde give 32 Kbs. !
>
>Hugo

det er meget rimeligt....256/8=32 Kb/Sec, men der går ALTID noget fra
til noget kommunikation mellem de 2 steder der snakker sammen. Absolut
MAX speed er val 29-30 stykker, men det er uhyre sjældent man kommer
derop - normalen må være mellem 26-28 i højeste hastighed...

Martin_P

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-09-02 13:57

On Mon, 16 Sep 2002 14:10:07 +0200, "Hugo"
<hugo@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> med ADSL 256/128.
>
> Min nuværende hastighed er ca. 26 Kbs. i download. Er det rimeligt

Ja, deromkring.

> en simpel omregning burde give 32 Kbs. !

Din simple beregning tager ikke højde for, at de 256 Kbps er
ADSL-hastigheden, og fra det skal trækkes diverse overhead til
ATM og IP.

-A

Fra : Mogens

Dato : 16-09-02 14:05

> Min nuværende hastighed er ca. 26 Kbs. i download. Er det rimeligt, en
> simpel omregning burde give 32 Kbs. !

En nogenlunde nem omregning man kan gøre er, at dividére med 10. Altså ca.
25-26KByte/sek. ved 256Kbit/sek.

Mogens.