Et matematik problem!
Fra : Tine Nielsen

Dato : 16-09-02 12:33

Jeg ved ikke helt om dette er det rette forum, men jeg har ikke kunne finde
andre steder

Jeg har en matematikopgave der går på, at jeg skal bevise, at når man
forbinder midttransversalerne i de modstående sider i en vilkårlig firkant,
vil forbindelseslinierne halverer hinanden.

Det har ikke været muligt for mig at finde det bevis, så nu håber jeg at der
er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.

Med venlige og optimistiske hilsner

Tine

Fra : Soeren Friberg

Dato : 16-09-02 15:59

"Tine Nielsen" <tinenielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
>
> Det har ikke været muligt for mig at finde det bevis, så nu håber jeg
> at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.

Ellers findes de "seje" matematikere nok på dk.videnskab

Med venlig hilsen

Søren Friberg