Konvertering af filer
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-09-02 09:29

Hej NG -

Jeg ved ikke en disse om cad.

Jeg har imidlertid fået til opgave at konvertere en masse dwg-filer til
eksempelvis jpg-filer.

Er der 'en i dette forum, der kan anbefale en teknik /et program (freeware)?

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Lars Sandberg

Dato : 16-09-02 11:15

In article <3d85959c$0$7412$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jensby@stofanet.dk says...
> [...]
> eksempelvis jpg-filer.
>
> Er der 'en i dette forum, der kan anbefale en teknik /et program (freeware)?

Hej Jan

Med AutoCAD's kommandosæt, kan f.eks. bruge BMPOUT og ellers generelt anvende AutoCAD's script-
faciliteter til automatisere processen.

Et program såsom PaintShop Pro, der er rimeligt billigt kan så konvertere til png-filer, med
f.eks. 4-bit eller 8-bit farver. Jpeg er det absolut dårligste valg til den form for grafik.

Så med andre ord er din opgave let at løse

God fornøjelse.

--
Best regards

Lars Sandberg
TechSolution / IMAGINiT Denmark
www.techsolution.dk

Fra : Brian Lænø

Dato : 16-09-02 15:21

"Jan Bang Jensby" wrote
> [...]
> eksempelvis jpg-filer.
>
> Er der 'en i dette forum, der kan anbefale en teknik /et program

Hvis formatet ikke ligger fast (jpg) kan du overveje at lave pdf-filer.
Pdf-filer fylder ikke ret meget, og er lette at lave.
Med pdf (Adobe Acrobat) kan du samle alle tegningerne til et produkt i en
fil.

--
Brian

Fra : CADmageren

Dato : 16-09-02 19:33

Hej Jan

Hvis du ønsker at gemme filerne som .Jpg eller .png, er disse indbygget
som plot drivere.
Når du har sat plot driveren rigtigt op, skal du blot printe til en fil.
Du behøver altså ikke noget tredieparts program til at løse opgaven.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk
Tlf: 4826 3570

Michael Christoffersen