Gigabyte bundkort ?
Fra : Hebsgaard

Dato : 15-09-02 22:10

Hejsa.
Jeg har anskaffet mig et GA-7VRXP bundkort med en XP 1900+ processor.
Skal CPUclock stå til 100 eller 133 når bundkortet har KT333 chipset.
Der er ingen oplysninger med CPUen. Ikke engang hvad spænding den skal køre
med.

Nogen der ved noget?
Hej
Klaus

Ved mailsvar fjern b til højre for @

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-09-02 22:07

Hej!

Hebsgaard wrote:

> [...]
> Skal CPUclock stå til 100 eller 133 når bundkortet har KT333 chipset.
> Der er ingen oplysninger med CPUen. Ikke engang hvad spænding den skal køre

Du kan vel bare benytte standardsettings (autodetekt eller hvad det nu hedder på
dit bundkort), så vil alt blive klaret for dig. Sådan gjorde jeg på mit eget
GigaByte bundkort m. en XP 1800+ og det virker fint.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 15-09-02 22:25

> [...]
> Skal CPUclock stå til 100 eller 133 når bundkortet har KT333 chipset.
> Der er ingen oplysninger med CPUen. Ikke engang hvad spænding den skal

Spændingen skulle den gerne selv klare, men i mange tilfælde skal du selv
sætte cpuclock op til 133 mhz, og ikke kun de 100. Hvis du ikke gør det får
du ikke max ydelse af ud af din CPU.

Andreas Jeppesen

Fra : Leony

Dato : 16-09-02 07:15

"Hebsgaard" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har anskaffet mig et GA-7VRXP bundkort med en XP 1900+ processor.
> Skal CPUclock stå til 100 eller 133 når bundkortet har KT333 chipset.

Din cpu har (hvis den ikke er unlocked eller ændret på anden måde) en
multiplier på 12.
Dvs at din cpu kører 1200 MHz ved 100 og 1596 MHz ved 133.
Så 133 er det korrekte.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Hebsgaard

Dato : 16-09-02 09:05

> Dvs at din cpu kører 1200 MHz ved 100 og 1596 MHz ved 133.
> Så 133 er det korrekte.

Tak, det er et svar jeg kan forstå
Klaus