Er denne processor til slot 1??
Fra : Lasse

Dato : 15-09-02 20:43

Hejsa NG

Intel PII 233 Mhz processor 80522 PX 2335 12 EC SL2HF

er den til slot 1? og kan jeg skifte den til en anden PII 350,slot 1. Kan
det give problemer eller skal der en fagmand på sagen?

--
MVH Lasse (8900)

Håber dette er den rigtige gruppe ellers for jeg nok skæld ud
Ved svar direkte til mail skal FJERN væk.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-09-02 21:05

Lasse skrev bl.a.:

> Intel PII 233 Mhz processor 80522 PX 2335 12 EC SL2HF
> er den til slot 1?

Ja.

> og kan jeg skifte den til en anden PII 350,slot 1.

Jeg tvivler på at der kan smides en PII 350 i, men det er bundkortet der
bestemmer det. Hvis du kan skrive hvilket bundkort der sidder i maskinen
(producent/model) er der nok nogen, som kan komme med et endeligt svar.

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lasse

Dato : 15-09-02 22:12

> Jeg tvivler på at der kan smides en PII 350 i, men det er bundkortet der
> bestemmer det. Hvis du kan skrive hvilket bundkort der sidder i maskinen
> (producent/model) er der nok nogen, som kan komme med et endeligt svar.

kan ikke finde hvor der står noget på bundkortet sidder det bag på eller
hvad??

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-09-02 18:53

Lasse skrev bl.a.:

> kan ikke finde hvor der står noget på bundkortet sidder det bag på
> eller hvad??

Det tror jeg ikke. Der plejer at stå på oversiden, altså den synlige side
med alle komponenterne. Det er ikke sikkert at producentnavnet står der, men
et modelnummer er der næsten altid.

Ellers kan man måske identificere bundkortet udfra BIOS'ens ID-nummer.
http://wimsbios.com (under BIOS numbers) Det skrives på skærmen, som noget
at det første, når du tænder maskinen (tryk evt på Pause-tasten)

--
Lars

Fra : Lasse

Dato : 16-09-02 20:32

MICRO-STAR INT'L CO., LTD.
må det være for der stod 001169
og det blev jeg ikke klogere af har prøvet at søge på navnet i google og
fandt så MSIcomputer.com det blev jeg desværre ikke klogere af

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-09-02 21:05

http://makeashorterlink.com/?S2AC42EC1

> må det være for der stod 001169
> og det blev jeg ikke klogere af har prøvet at søge på navnet i google
> og fandt så MSIcomputer.com det blev jeg desværre ikke klogere af

Okay, MSI det var da det første skridt. Modellen skal hedde noget med
MS-61xx som du kan se på ovenstående link.

De har bare ikke alle deres tidligere modeller vist. Jeg har haft et MSI
bundkort med et Intel LX chipset hvor jeg havde en PII 233 på. Det board kan
jeg ikke finde, så listen er ikke komplet.

Prøv evt at hente WCPUID fra http://h-oda.com/ Måske kan den under "System
info" fortælle noget om BIOS'en/bundkortet.

--
Lars

Fra : Lasse

Dato : 17-09-02 18:30

ok tak for hjælpen
at søge på navnet i google

--
MVH Lasse (8900)

Håber dette er den rigtige gruppe ellers for jeg nok skæld ud
Ved svar direkte til mail skal FJERN væk.
..

Fra : Phanton

Dato : 16-09-02 05:48

Hej

P 2 233 er en slot 1 processor der kører med en bushastighed på 66 Mhz.
P 2 350 er ligeledes en slot 1 processor men kører som den første p2 med en
bushastighed på 100Mhz.Så hvis bundkortet ikke understøtter 100 Mhz vil du
kun køre 3,5*66=231Mhz.
Evt. 3,5*75 Mhz eller 3,5* 83Mhz.

mvh phanton

Fra : Lasse

Dato : 16-09-02 17:53

okey*SS*
ham jeg købte den af sagde at det er kan klare 333 kan det godt passe, dvs
at hvis jeg køber en 350 i , så får jeg kun 333 ud ??

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-09-02 18:53

Lasse skrev bl.a.:

> ham jeg købte den af sagde at det er kan klare 333 kan det godt
> passe, dvs at hvis jeg køber en 350 i , så får jeg kun 333 ud ??

Svjv er der en eller anden ret stor forskel på 333 og 350'eren. Jeg kan ikke
helt huske om det er FSB frekvensen eller antal volt CPU'en skal have, der
er anderledes. Det kan godt være bundkortet kan klare mere en en 333'er, men
så skal det sikkert opdateres og det gør man ikke uden man kender
producen/model.

--
Lars

Lær at svare korrekt på indlæg.
Besøg http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 16-09-02 17:55

De fleste bundkort der har den alder i slot 1 kan for det meste tage op til
400 mega
Det er bare et spørgsmål hvordan man clocker den.
Ellers er der en mulighed for en bios update... De kan nogle gange gøre
sagen

Mvh Ole

Fra : Lasse

Dato : 16-09-02 19:04

Hmm tak for svarene, men nu jeg kan desværre ikke det med at clocke o.lign

Fra : Phanton

Dato : 16-09-02 22:18

Hej

På de ældste P2 slot 1 bundkort sidder der LX chipsets der kun
understøtter bushastighed på 66Mhz dog som regel også 75 og 83 Mhz.hvis man
vil overclocke.
Næste generation sidder der BX chipsets på og det understøtter bushastighed
på 100Mhz.

De er iøvrigt stor forskel i ydelse på P2 333Mhz. og P2 350Mhz. idet 333eren
kører 5*66Mhz. mens 350eren kører 3,5*100Mhz. Hurtigere bus = bedre ydelse.

Fra : Lasse

Dato : 17-09-02 19:04

> De er iøvrigt stor forskel i ydelse på P2 333Mhz. og P2 350Mhz. idet
333eren
> kører 5*66Mhz. mens 350eren kører 3,5*100Mhz. Hurtigere bus = bedre
ydelse.

okeyy jeg bliver klogere og klogere