Grej til oeresund
Fra : Jan Madsen

Dato : 14-09-02 17:42

Hi

Kan jeg bruge min 8' spinnestang m. tilhørende fastspolehjul til en tur på
øresund med en kutter, eller er det for spinkelt?

Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 15-09-02 20:18

>Kan jeg bruge min 8' spinnestang m. tilhørende fastspolehjul til en tur på
>øresund med en kutter, eller er det for spinkelt?

Det kan du godt. Mine spæde ture med kutter i 13-14 års alderen blev
gjort med en 7' spinnestang og et fastspolehjul med 0.40 line. Jeg fik
hevet masser af sild og 3-4 kilos torsk ind med det.

I dag bruger jeg en kraftigere havstang, men benytter stadig
fastspolehjul med 0.40 mm.

/Jan

Fra : hansi.christiansen

Dato : 16-09-02 18:22

"Jan Madsen" skrev d. 14-09-02 17:42 dette indlæg :
> [...]
>
> Jan
>
> Hvis du skal afsted nu, kan du godt nøjes med din spinnestang, men til
vinter, når de store torsk kommer, er den for spinkel, men på de fleste
turbåde, kan du leje stang og hjul, til en billig penge!jeg personlig
har fanget en torsk på 13,8kg og var glad for at det var på min
havstang, hold kæft, hvor var jeg træt i armene, da den endelig var
kommet op i båden, jeg tør slet ikke tænke på hvordan det ville være med
en spinnestang!

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Madsen

Dato : 20-09-02 17:23

"hansi.christiansen" <hansi.christiansen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:rjoh9.77580$ww6.5572788@news010.worldonline.dk...

> tur på

> vinter, når de store torsk kommer, er den for spinkel, men på de fleste
> turbåde, kan du leje stang og hjul, til en billig penge!

-snip-

Tak for varet begge to. Jeg tror nu lige jeg vil opsøge min grejpusher en af
dagene og se hvad han har.

Jan