Php og apache
Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-02 16:34

Hvordan undgår man at en bruger via signe php filer ændre filer udenfor
brugeren mappe. Fx hvis min web root er /var/http/ og jeg har en bruger der
hedder anders i /var/http/anders/ hvordan undgår jeg så at anders laver et
php script som når han kører det fra hans mappe så slette/ændre det filer i
webroot mappen.

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 15-09-02 18:13

"Anders Lund" <Anders@zaimGED.dk> wrote in message
> [...]
> php script som når han kører det fra hans mappe så slette/ændre det filer

php variablen open_basedir kan muligvis bruges til noget i den sammenhæng
Bruger den selv, dog i forbindelse med virtual hosts.

/Sonni

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-09-02 18:22

> [...]
> undgår jeg så at anders laver et php script som når han kører
> det fra hans mappe så slette/ændre det filer i webroot mappen.

Slå safe_mode til

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.hs235.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-02 18:51

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse

> Slå safe_mode til

Ok, men hvor. Jeg kører readhat linux 7.3

Fra : Larz

Dato : 16-09-02 01:41

Anders Lund wrote:

> Ok, men hvor. Jeg kører readhat linux 7.3

php.ini - se
<http://dk.php.net/manual/en/configuration.php#ini.sect.safe-mode>

--
-
Lars

Fra : Michael Andreasen

Dato : 15-09-02 18:43

> [...]
> php script som når han kører det fra hans mappe så slette/ændre det filer

Kigger på safe_mode samt php sikkerhed i det hele taget, jf. mit eget indlæg
for et par dage siden :)

Mvh
Michael