Smarties - kager ?
Fra : Nielsen

Dato : 22-02-01 09:27

Hej
vi har en børnefødselsdag på vej .. er der nogen af Jer der kender til
smarties eller M.M. småkager, og en opskrift. De fåes i Bilka .. ( men hvad
er der mon ikke i af andre ting ) , så de må kunne bages selv - men hvordan
??
hilsner fra Dorthe

Fra : Kirsten

Dato : 22-02-01 18:01

Hej Dorthe

Jeg bager chokoladekage og putter glasur ovenpå, derefter drysser jeg
smarties ovenpå! Det ser skide godt ud. Man kan jo evt. selv lave et
mønster, hvis man har lyst

Hilsner fra
Kirsten

<424l6.13795$PC4.705013@news010.worldonline.dk>...

Fra : trille

Dato : 16-04-01 20:27

Jeg har fået disse opskrifter fra min mor, men jeg har ikke fået dem
afprøvet endnu, så lad mig høre om de er ok hvis du bruger opskrifterne

med venlig hilsen Karina

Muffins

2 æg
3½ dl rørsukker
6 tsk moset banan
saften af 1 appelsin
5 dl hvedemel
1 dl mælk
1 dl A38
æg rørsukker blandes godt sammen, herefter blandes bagepulver, moset banan,
appelsinsaft, hvedemel, mælk, og a38 i.
Dejen hældes op i muffinsforme.
M&M'erne kan kastes ned i dejen når den er kommet formene lige inden de skal
i ovnen.
Formene skal ikke fyldes helt op til kanten da muffins hæver i ovnen.
Muffins bages i ovnen ved 200 grader i 20 minutter

Havregrynskager med M&M's

2 spsk rørsukker
1dl lys rørsukkersirup
1 æg
2spsk olivenolie
1 dl mælk
300 gr havregryn
2 spsk hvedemel
2 tsk kanel
2 spsk knust M&M's

sukker, sirup, æg, olie og mælk blandes godt sammen
derefter blandes havregryn, mel, kanel og m&m's i en anden skål
herefter blandes dette over i den førsteskål med sirupsmassen.
det hele røres godt sammen med en gaffel og skal så stå og trække i skålen i
15 minutter
herefter fordeles massen i 10 lige store klatter på bagepladen med bagepapir
hvorefter de trykkes flade med en gaffel
småkagerne bages i ovnen ved 200 grader i 15 minutter

når kagerne lige er kommet ud af ovnen kan de virke lidt bløde men efter at
have ligget og kølet af bliver de sprøde og lækre