Selvbyg af fluestang.
Fra : Sublogic

Dato : 15-09-02 14:25

Hejsa.

Jeg går og leger lidt med tanken om at bygge min egen #3/4 fluestang. Jeg
mangler blot lidt gode råd, hvor kan man købe klinger, øjer, kork og så
videre. Øs ud af egne erfaringer og gode råd.

Jeg takker på forhånd for hjælpen.

Mvh.

B. Jensen

Fra : **RedTag**

Dato : 15-09-02 15:12

"Sublogic" <REMOVEsublogic@ping.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> mangler blot lidt gode råd, hvor kan man købe klinger, øjer, kork og så
> videre. Øs ud af egne erfaringer og gode råd.

Prova på www.maximafiske.com dom har bra med klingor och även färdiga paket

/RT

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-09-02 15:36

"Sublogic" <REMOVEsublogic@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går og leger lidt med tanken om at bygge min egen #3/4 fluestang. Jeg
> mangler blot lidt gode råd, hvor kan man købe klinger, øjer, kork og så
> videre. Øs ud af egne erfaringer og gode råd.

Hvis du bor i nærheden af Århus, kan jeg anbefale Steffs Fluebinding i
Fredensgade.
Han er en virkelig ekspert på området, og har et stort udvalg i diverse
selvbyggermaterialer.

/Alex

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 15-09-02 21:00

Hej

Under sektionen "Homemade" på http://www.scandicAngler.com kan du læse artiklen "Byg din egen fluestang"

Vi håber den kan hjælpe dig!

Med venlig hilsen
Redaktionen - http://www.scandicangler.com

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 16-09-02 11:44

Hejsa.
Jeg har bygget en 6-delt klasse 3 - den er ret sjov. Jeg købte klingen i USA
via www.anglersworkshop.com . Her fik jeg god service og vejledning.

Jesper

Fra : N.P. Hansen

Dato : 17-09-02 12:15

Hej.

Jeg kan varmt anbefale GO-FISHING i Odense tlf. 66-121500.
De ved "alt" om stangbygning, og yder en super service. Bed
evt om at få tilsendt deres katalog vedr. stangbygning.

med venlig hilsen og god fornøjelse

Henrik Hansen

Fra : Helmuth Mühlenhaus

Dato : 21-09-02 05:47

Du kan få hjælp og materialer hos Korsholm i Skjern og hos Salmonfly i Brønshøj
(ud over de tidligere nævnte steder fra andre besvarelser)
Det vigtigste er at du gør dig klar hvilken kendt færdig stang din hjemmebyg
skal minde om når den er færdig, og derudfra vælger en klinge.
Pas på: Selvbyg er en hobby man kan blive bidt af !
mvh
Helmuth