Bug report værktøj søges
Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 15-09-02 11:13

Hej,

Jeg søger et rapporteringsværktøj til software bugs /
forbedringsforslag osv. Jeg skulle måske have henvendt mig i
dk.edb.programmering, men jeg mener at have set en del bug reports
implementeret i php.

Jeg har tidligere fundet nogle på nettet - men kan selvfølgelig ikke
huske adresserne. Ved forsøg på søgning via Google får man et hav af
referencer, men de ser alle ud til at gå til sider hvor man kan
rapportere bugs for div. software - og det er selve værktøjet jeg
søger.

Freeware / open source vil være at foretrække (så jeg selv kan nørde
videre på det).

På forhånd tak

mvh
Karl Peder Olesen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-09-02 11:18

Karl Peder Olesen wrote:

> [...]
> referencer, men de ser alle ud til at gå til sider hvor man kan
> rapportere bugs for div. software - og det er selve værktøjet jeg

Det er det, man har freshmeat.net og hotscripts.com til.

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 15-09-02 12:28

On Sun, 15 Sep 2002 12:18:23 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.email@eksempel.dk> wrote:

>Det er det, man har freshmeat.net og hotscripts.com til.

Takker. Der ser ud til at være noget at komme efter der. Jeg tager et
kig på sagerne efter frokosten (det er vist ved at være på tide). Er
der iøvrigt nogen der har erfaringer med rapporteringsværktøjer
(brugbarhed mv.)?

mvh
Karl Peder Olesen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 16-09-02 08:34

Karl Peder Olesen wrote:
> [...]
> søger.
>
> Freeware / open source vil være at foretrække (så jeg selv kan nørde

Tag en kigger på http://mantisbt.sourceforge.net/index.php3, det er et
godt bug værktøj efter min mening, har brugt det i en længere periode
nu. Der er dog lidt småfejl i det, men det er jo også under udvikling ;)

Hvis du vil have det store forkromede system kig på
http://www.mozilla.org/projects/bugzilla/.

--
Henrik Hansen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 16-09-02 13:02

Karl Peder Olesen wrote:
> [...]
> forbedringsforslag osv. Jeg skulle måske have henvendt mig i
> dk.edb.programmering, men jeg mener at have set en del bug reports

Det er ikke lavet i php, (perl såvidt jeg husker) men du kan kigge på
GNATS (eller GNATSWEB).

--
Mvh. Nezar Nielsen

Nano - Advanced Simplicity