Debian 3.0 og en DeskJet 710c
Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 15-09-02 12:42

Jeg har fået installeret Debian 3.0. Men mangler at få min printer til
at virke (subject).

Jeg har installeret printtool med kommandoen:
apt-get install printtool

Jeg kører så printtool som root, og sætter printeren op i printtool.
Prøvet at udskrive en testside, men det lykkedes ikke. Jeg har prøvet de
tre forskellige test sider der er tilgængelige.

printtool kan heller ikke auto-detecte min parallel port. I
/etc/modules.conf er følgende linje:
alias parport_lowlevel parport_pc

Så jeg skulle da mene at parallelporten er installeret korrekt.

Hvordan får jeg denne printer til at virke?
Jeg er ikke bleg for at prøve nogle andre værktøjer istedet for printtool.

Venlig hilsen
Mikkel