Netværkskort fra TDC bredbåndspakken
Fra : Jacob

Dato : 15-09-02 11:01

Hey Ng

Jeg har været ude ved èn for at hjælpe ham med noget TDC bredbånd, det
skulle sættes op. Han havde ikke noget netværkskort, så i en hastig vending
låner vi et kort af en bekendt som har et til overs fra sit TDC bredbånd,
der var bare ikke en driver diskette med! Er der nogle her der ligger inde
med en diskette eller ved hvor man kan downloade de "¤!%""¤& drivers?
I manualen til det bredbånd står der at kortet hedder: ND01X Ethernet/Fast
Ethernet PCI Bus Adapter.
Ham der skal bruge kortet har Win 98, dvs. at den ikke kender driveren :/

--
Mvh Jacob

Fra : [9000) Michael Pilga~

Dato : 15-09-02 11:12

On Sun, 15 Sep 2002 12:01:03 +0200, "Jacob" <jacob@pfu-web.dk> wrote:

> [...]
>Ethernet PCI Bus Adapter.
>Ham der skal bruge kortet har Win 98, dvs. at den ikke kender driveren :/

http://www.drivermuseum.com/pub/drivers/net/unex/unex_pci100.zip

2 min på google.com

--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : Jacob

Dato : 15-09-02 11:23

> http://www.drivermuseum.com/pub/drivers/net/unex/unex_pci100.zip

Jamen, mange tak! Det var jo lige den jeg skal bruge!

> 2 min på google.com

Jeg havde søgt i 10 min der, uden at finde noget brugbart :/

--
Mvh Jacob

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 15-09-02 16:38

Jacob wrote:
> ND01X Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter.

Ellers kunne du have set på selve chippen på kortet.
Det er en realtek chip, RTL139

/Mark

PS: et godt hint, når man kender producenten, men ikke kan finde dens
hjemmeside er at prøve "producentnavn".com.tw (taiwan)

Fra : Hans

Dato : 15-09-02 19:52

Mark Urup [8362] wrote:

> Ellers kunne du have set på selve chippen på kortet.
> Det er en realtek chip, RTL139

Der står nok RTL8139 når du kigger nærmere efter.

mvh, Hans

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 15-09-02 21:46

Hans wrote:

> Der står nok RTL8139 når du kigger nærmere efter.
>
> mvh, Hans

Nå ja, har ikke selv sådan et netkort, men har installeret det et par gange
for en ven.
Men du har ret! RTL8139X

Hvor X enten er A, B, C eller D

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads.aspx