Den rigtige CPU?
Fra : Torben Madsen

Dato : 15-09-02 09:52

Hej

Jeg har købt et PC system hos Multimedia World med "Athlon XP 1600+ (1400
MHz)" CPU.

Under opstart af maskinen står CPUen angivet som "AMD Athlon (tm) processor,
1050 MHz".

Har jeg fået det, jeg har betalt for?

Med venlig hilsen

Torben

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-09-02 10:02

Torben Madsen skrev bl.a.:

> [...]
> (1400 MHz)" CPU.
> Under opstart af maskinen står CPUen angivet som "AMD Athlon (tm)

Ikke hvis du har købt det hele samlet og køreklart

Det eneste der er i vejen, er at nogen (MW eller dig) har glemt at sætte ram
hastigheden (FSB) til 133MHz. Den står på 100MHz nu. (10,5 x 100MHz =
1050MHz) Find bundkortets manual og der kan du se hvordan "problemet" løses.
Det er sikkert bare en lille ændring i BIOS'en. (eller måske en jumper på
bundkortet)

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 15-09-02 10:02

Torben Madsen wrote:
> [...]
> (1400 MHz)" CPU.
>
> Under opstart af maskinen står CPUen angivet som "AMD Athlon (tm)

Ja,det er den rigtige.
Det er fordi,cpu'en er sat til at køre 100 Mhz istedet for 133 Mhz.
10,5*100 =1050
10,5*133 =1400
Hvis der følger en manual med til bundkortet, kan du læse hvor du skal ændre
det.

Mvh. Henrik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-09-02 10:02

<---------->
> Under opstart af maskinen står CPUen angivet som "AMD Athlon (tm)
processor,
> 1050 MHz".
>
> Har jeg fået det, jeg har betalt for?

<--------->

Ja sikkert, problemer er nok du skal ind i bios og sætte FSBop fra 100 til
133mhz.

Fra : Torben Madsen

Dato : 15-09-02 10:09

Mange tak for hurtig respons! Jeg skynder mig ind i BIOS'en.

Hilsen Torben

Fra : Steffen Haandbaek

Dato : 15-09-02 14:52

Hvis det ikke hjælper, så er det højst sansynligt en bios update du skal
lave, det er ret simplet. Der er somregl en guide på bundkortes produktcents
hjemmeside, hvor du også finder bios updaten.

Fra : Martin K

Dato : 15-09-02 15:54

Steffen Haandbaek wrote:
> Hvis det ikke hjælper, så er det højst sansynligt en bios update du
> skal lave, det er ret simplet. Der er somregl en guide på bundkortes
> produktcents hjemmeside, hvor du også finder bios updaten.

Det er rigtigt... men når man køber sin computer samlet sådan et sted, skal
sådan nogle ting bare være iorden. Det er slet ikke acceptabelt at en bruger
selv skal til at rodde med bios-opgraderinger blot for at få sagerne til at
virke.... Det må butikken ordne - set fra mit synspunkt!

--
Martin K

Fra : Steffen Haandbaek

Dato : 15-09-02 19:20

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> virke.... Det må butikken ordne - set fra mit synspunkt!

Ja det kan vi hurtigt blive enig om, men sådan er det bare sjællent. Derfor
kan man blive nød til at gøre det selv.

/steffen