Bundkortprb. ??
Fra : grubben

Dato : 14-09-02 22:55

Hej
Har spurgt i dk.edb.hardware men ikke fundet en løsning.

Har samlet ny pc P4 2,4 , MB Asus P4S8X/LAN uden raid og sata ,512 Mb
Samsung PC 2700 , 80 GB IBM HD , samt et GF4 fra Asus
Hd er master på primær IDE , og cdrom på sekundær
Efter installering af XP PRO DK , og den medfølgende driver til IDE bus ,
samt AGP har jeg følgende problem .
Pc kan finde på at genstarte hvis jeg flytter data fra cdrom , eller komme
med fejlmeddelse at adgang til filen nægtet. Så kan jeg prøve igen og måske
bliver alle filer flyttet. Det er også næsten umuligt at køre en .exe fil
fra cdrom.
PC genstarter også hvis den skal encode f.eks. en film .
MB og CPU er checket hos Midtdata og fundet fejlfri .
Har skiftet Idekabler til HD samt CDROM
Har kørt Memt86 på ram flere gange uden nogen fejl , samt D.F.T. på HD.
Har sat ny 400 w PSU i kabinet , samt skiftet cdrom flere gange . ( Sony og
Aopen x 52 begge IDE )
Temp. er 30 i tomgang og max. 40 ved encodning ( 100 % cpu forbrug )
I bios er alt på auto , lan samt lyd deaktiveret , og jeg har prøvet at
reset cmos.
Alt bliver fundet perfekt i bios.
Og her er så mit spørgsmål : HVAD har jeg overset ????
Har jeg været uheldig med MB og det har en fejl på trods af Midtdata`s
påstand om andet .
Når jeg mandag retunere MB ( medmindre fejl bliver rettet inden) Skal det så
være et ikke Sis MB , eller havd skal det så være ????
Hjælp modtages MEGET gerne.
MvH Grubben

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-02 00:01

"grubben" <grubbenDETTE_SKAL_FJERNES@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Når jeg mandag retunere MB ( medmindre fejl bliver rettet inden) Skal det

> være et ikke Sis MB , eller havd skal det så være ????
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg mistænker Geforce4 kortet. En fejl i kortet, enentuelt at du ikke har
den sidste nye driver (Detonator) fra NVIDIAS side.
Jeg havde et GF4/mx kort hjemme som gav mig grå hår i hovedet! Byttede til
ATI. Men her skulle også downloades nye drivere.

Hilsen
Jens

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-09-02 07:52

<---------------->
> Og her er så mit spørgsmål : HVAD har jeg overset ????
<---------------->

Har du et antivirus program instaleret ? AVP kan få en pc til at gå ned

Fra : sls

Dato : 15-09-02 09:43

Min kammerat's ven, har samme problem, med at den bare genstarter. Og jeg
har selv kig på samme Motherboard, så du må meget gerne skrive hvis du
finder ud af, hvad problemet kan være.

Har du opdateret bios, evt. den nyeste Beta bios??
Hvor stor er din strømforsyning?
Er den overclocket??
Har du prøvet at hæve volt, på CPU?
Sat AGP til 4x?
Har du fået grå hår?

Mvh sls

Fra : bumler

Dato : 17-09-02 00:26

Hej

1 : Hvad med at kun have MOBO og grafikkort sat til, virker det så ?
2 : Hvilket GF4 kort er der tale om ? (har hørt om nogle problemer med MX
kortene og XP sammen)
3 : Selvom du sikkert har haft alle delene taget ud og sat dem i igen så vær
sikker på at div. kort sidder rigtigt i de respektive sokler, specielt
AGP slottet . ( Har selv haft en DØD maskine p.g.a. det)
4 : Sæt ikke et kort i det PCI slot lige under AGP slottet ... (Har selv
oplevet at det ikke virker optimalt hvis dette PCI slot benyttes til noget)
5 : Til sidst så er SIS 645 et rigtigt godt ChipSet , kan kører med DDR 400
ram selvom det KUN skulle understøtte DDR 333
LÆS HER :
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=357&dPage=1
6 : Håber du finder problemet DA jeg selv i nærmeste fremtid skal have det
MOBO , dog med et RADION 9700 Pro kort på .. he he ...

mvh
Mike

"grubben" <grubbenDETTE_SKAL_FJERNES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Har spurgt i dk.edb.hardware men ikke fundet en løsning.
[snip alt]