CPU Problem løs -Tak Til SUNE
Fra : Niels Solskin

Dato : 14-09-02 21:28

Nyeste bios virkede, nu kører mit Gigabyte 7zm med 1200 mhz
Perfekt.

En stor tak til Sune

Fortsat god Week-end !

Niels

Hej NG !

Har en Gigabyte 7ZM http://tw.giga-byte.com/products/products.htm
med en 700 mhz amd duron, som jeg ville opgradere
med en 1.2 Ghz amd duron, som jeg har købt i dag.

Efter at have isat cpu og køler, sætter jeg strøm på, og der er lys i
motherboardet, cd-rom drev kan åbne, men maskinen booter ikke, og der
sker intet på skærmen. Jeg havde sat FSB til 100, som der står i
manualen i det Datatel fortalte, at Duron kun kører 100 på FSB.

7zm skulle selv finde strøm og cpu.

Når jeg sætter 700 mhz i starter den, som den plejer.....

Nogen der kan hjælpe mig, hvad gør jeg galt ??????

Tusind tak for hjælpen

Niels

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-09-02 22:21

Niels Solskin wrote:
> Nyeste bios virkede, nu kører mit Gigabyte 7zm med 1200 mhz
> Perfekt.
>
> En stor tak til Sune
>
> Fortsat god Week-end !

Hverdagens helte.....!!!

Fedt efternavn, og god weekend Niels!

-Sune

Fra : Peter Pan

Dato : 14-09-02 22:37

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> wrote in message
> Nyeste bios virkede, nu kører mit Gigabyte 7zm med 1200 mhz
> Perfekt.

Jeg har faktisk lavet næsten samme opgradering idag.

Også et Gigabyte 7ZM bundkort, men bare med en Duron 1300 MHz processor. Det
hele lykkkedes uden problemmer. Bios opgraderingen hed revision FE.

Problemmet med min er at bios rapportere at jeg har en Duron 750 ved
opstart. Siger din 1200 MHz?
Wcpuid siger 13*100=1300 MHz, så jeg er overbevist om at den også kører 1300
(ellers skulle den jo køre 57 MHz FSB...) så det er lidt kosmetisk.

Mvh
Anders

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-09-02 23:07

Peter Pan wrote:
> [...]
> Wcpuid siger 13*100=1300 MHz, så jeg er overbevist om at den også
> kører 1300 (ellers skulle den jo køre 57 MHz FSB...) så det er lidt

Jeg har vist opbrugt min kvote for idag, men chancen er, at det bare er
en bug i den nye BIOS. Hvis Wcpuid siger 1300MHz, så er det nok rigtigt.
Ellers er det sikkert sådan en ting der går i orden ved at lave en
CLRCMOS. Det gør man ved at flytte en jumper på motherboardet, det
skulle gerne stå beskrevet i manualen.

-Sune

Fra : Niels Møller

Dato : 15-09-02 08:02

Mit Gigabyte 7zm bundkort viser 1200 mhz ved opstart.

hmm jeg ved desværre ikke nok om cpu opgradering til at hjælpe dig.

Satte du nyt kølepasta på ??? for det har jeg glemt.

Niels

Fra : Peter Pan

Dato : 15-09-02 09:29

"Niels Møller" <Solskin@oncable.dk> wrote in message
> Mit Gigabyte 7zm bundkort viser 1200 mhz ved opstart.

Ok. Jeg har tænkt lidt over det selv, og er kommet i tanke om at AMD lavet
noget work-around da de kom over 12,5 som multiplier, da det ikke var
defineret fra starten af. De har sikkert remappet 7,5 til 13 og derfor ser
jeg 750.

> Satte du nyt kølepasta på ??? for det har jeg glemt.

Nej. Min gamle Duron 700 havde en for lille køler. Så jeg købte en AMD boxet
duron 1300 med køler og monteret den. Og den bruger ikke kølepasta, men
noget "varmeledende klister halløj"....

Mvh
Anders