Fast IP sammen med router ?
Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 22-02-01 01:27

Som nogen vil vide er jeg ved at opsætte en webserver via en delt
CC-ADSL-forbindelse (cisco 677 router), det virker nu...

Problemet er bare at så snart jeg sætter IP, subnet mask og gateway manuelt
op vil den hverken det ene eller det andet... Altså kommer jeg ikke på
internettet overhovedet...

Min lillebror som jeg deler forbindelsen med er bortrejst et par uger, og
indtil han kommer hjem er alt jo godt, men så snart han tænder sin computer
risikerer jeg jo at få tildelt en anden IP, når den vel at mærke står på
DHCP-server... Det du'r selvfølgelig ikke så godt når routeren sender alle
data videre til den IP jeg har nu...

Kan det virkelig passe at jeg skal slå DHCP helt fra på routeren, og sætte
begge computere manuelt op, samt evt. venner der kommer til net osv. ? -
Eller er der bare en eller anden lille dum ting jeg glemmer når jeg sætter
det manuelt op (please ?

--
Mvh. / Regards
Mikkel Christensen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 22-02-01 09:19

> Problemet er bare at så snart jeg sætter IP, subnet mask og gateway
manuelt
> op vil den hverken det ene eller det andet... Altså kommer jeg ikke på
> internettet overhovedet...

Har du husket at indtaste DNS adresserne?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-01 14:20

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppe_dam@hotmail.com> writes:

> Har du husket at indtaste DNS adresserne?

Ja, og hvad med adressen på en default gateway.
Som standard er den 10.0.0.1 på en CC ADSL.

--
Jacob
But I can't upgrade my kernel, I've got some mad uptime!

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 25-02-01 10:44

Gateway er indtastet, men dns.....hvad skal den stå til ?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-02-01 11:28

Hej Mikkel

"Mikkel Ro Manzano Christensen" <usenet@openzipper.dk> skrev i en meddelelse news:97ajq6$2ki9$1@news.cybercity.dk...
> Gateway er indtastet, men dns.....hvad skal den stå til ?

Adressen (eller sikkert adresserne) på din Internet udbyders DNS server(e).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 22-02-01 17:22

"Mikkel Ro Manzano Christensen" <usenet@openzipper.dk> writes:

> [...]

> Eller er der bare en eller anden lille dum ting jeg glemmer når jeg sætter

Nu ved jeg ikke hvad man kan på sådan en 677, men normalt kan man sætte
DHCP-serveren op til altid at give det samme IP-nummer til en maskine
med en given MAC-adresse, og ikke bruge dette IP-nummer til andet.

Henrik

--
Henrik Grove --- grove@diku.dk --- http://www.diku.dk/students/grove/
Fordelen ved Windows er, at man ikke behøver foretage

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 22-02-01 19:22

"Mikkel Ro Manzano Christensen" <usenet@openzipper.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> Eller er der bare en eller anden lille dum ting jeg glemmer når jeg sætter
Du kan bare skrive SET DHCP SERVER DISABLED (i routeren selvfølgelig
er det slået fra. Så skal du selvfølgelig bare be' din lillebror om at sætte
en fast ip på hans maskine...

Mvh. Jonas