Asus A7V
Fra : Martin Larsen

Dato : 14-09-02 18:34

Hej !
Jeg kom i går til at flashe min bios med den forkerte bios (til A7A133
istedet)

Det bevirkede at maskinen ikke kunne starte op.
Det lykkedes mig at omprogrammere bios til den gamle version igen, ved at
sætte den over i et gammelt P2B bundkort.
Så troede jeg min lykke var gjort.
Nu viser det sig at maskinen starte som normalt, den kan bare kun holde sig
kørende i omkring 20 sek, så går den død.
Kan det være at jeg har beskadet noget af hardwaren, fx. mit athlon 800 CPU,
da jeg forsøgte at starte maskinen med den forkerte BIOS.
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig.
På Forhånd tak.

Martin Jakob Larsen
e-mail: mjl@mjl.dk

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-02 19:56

"Martin Larsen" <mjl@mjl.dk> wrote in message

> [...]
CPU,
> da jeg forsøgte at starte maskinen med den forkerte BIOS.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

I min ASUS manual til A7N266-VM/LAN står om biosopdatering oversat og
reformuleret:
Lav en bootdisk klar sammen med AFLASH.exe
Reboot fra floppyen.
Skriv A:\AFLASH.EXE<enter>
Hvis ordet "unknown" optræder på skærmen(og det må det vil have gjort) så
stands processen!
Vælg "Save current bios to file"<enter> skriv filnavn A:\glbios<enter>
Ny bootdisk med aflash.exe og den nye bootblok.
AFLASH.exe<enter>
tryk menupunkt 2<enter>opdateringsbiosen viser sig og du vælger filnavnet
for den nye biosblok.
Den spørger om du er sikker <Yes>
Den arbejder og fremkommer med ordene "Flashed successfully"
<ESC> og følg afslutningsanvisningen.
Du skal gå ind i setupmode med det samme under genstart og vælge
"default"<save og exit> for at implementere de nye værdier. Fik du gjort det
efter sidste redningsforsøg?
Hvis noget går galt under Biosopdateringen MÅ MASKINEN IKKE SLUKKES! Man gør
det bare igen-igen og loader for eksempel den gamle værdi ind som man savede
på disketten!
Den skal slutte med "Flashed successfully"
Sidste mulighed:
Når det er gået galt- "call the ASUS service center for support.":
http://www.asuscom.de/de/support (for online support)

Hilsen
Jens