Problemer med CPU opgradering
Fra : Niels Solskin

Dato : 14-09-02 17:23

Hej NG !

Har en Gigabyte 7ZM http://tw.giga-byte.com/products/products.htm
med en 700 mhz amd duron, som jeg ville opgradere
med en 1.2 Ghz amd duron, som jeg har købt i dag.

Efter at have isat cpu og køler, sætter jeg strøm på, og der er lys i
motherboardet, cd-rom drev kan åbne, men maskinen booter ikke, og der
sker intet på skærmen. Jeg havde sat FSB til 100, som der står i
manualen i det Datatel fortalte, at Duron kun kører 100 på FSB.

7zm skulle selv finde strøm og cpu.

Når jeg sætter 700 mhz i starter den, som den plejer.....

Nogen der kan hjælpe mig, hvad gør jeg galt ??????

Tusind tak for hjælpen

Niels

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-02 19:12

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> wrote in message
> Hej NG !
>
> Har en Gigabyte 7ZM http://tw.giga-byte.com/products/products.htm
> med en 700 mhz amd duron, som jeg ville opgradere
> med en 1.2 Ghz amd duron, som jeg har købt i dag.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Bundkortet supporterer så vidt jeg kan se kun 1 Gigahertz processor. Da din
cpu jo nok er låst i X-faktoren kan du ikke bruge den.
Den siger 1 Gigahertz+, men plusset plejer ikke at kunne bruges til ret
meget. Måske 1100 hvis du er heldig.

Hilsen
Jens

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-09-02 19:37

Niels Solskin wrote:
> [...]
>
> 7zm skulle selv finde strøm og cpu.
>
> Når jeg sætter 700 mhz i starter den, som den plejer.....
>
> Nogen der kan hjælpe mig, hvad gør jeg galt ??????

Du skal sikkert bruge den nyeste BIOS der muligvis understøtter den
hurtigere CPU. Sæt din gamle CPU i og opdater BIOS.

-Sune

-Sune