Hvad så, multe?
Fra : Torben Abilgaard

Dato : 14-09-02 16:03

Opgav at få de tilsyneladende vegetariske multer til at tage krogen og
hoppede i vandet med pedaler, maske og spyd. Det gav efter bare fem minutter
en vildbasse på lidt over tre kilo.

Jeg har været på nakken af dem i årevis, uden andet resultat end lidt
tumult, så nu hvor der endelig er succes, er jeg faktisk i tvivl om hvad jeg
stiller op med det skællede væsen.

Er den nem at filettere, skal jeg bare flække den og smide den på grillen
eller hur?

Jeg HAR været på nettet uden at finde noget interessant. Erfaringer
efterlyses. Ikke links.

vh/Torben

Fra : John Frahm

Dato : 14-09-02 18:42

Jeg har været i restaurationsbranchen i en del år (dog ikke mere). En
fremragende måde at tilberede multe på er at filettere den men behold
endelig skindet på filetten.
Derefter kan du stege den på pande eller endnu bedre hvis du har en pande
med grill-riller så grill dyret på skindsiden.
Det giver et flot look - og smager himmelsk. Du kan også smide den på
havegrillen.
Den er ret nem at filettere - det er næsten ren kød.
Det er efter min mening en af de bedste spisefisk her til lands. Bon apetit!

John

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 16-09-02 20:40

"Torben Abilgaard" <Torben.Abilgaard@bt.dk> wrote in message
> Opgav at få de tilsyneladende vegetariske multer til at tage krogen og
> hoppede i vandet med pedaler, maske og spyd. Det gav efter bare fem
minutter
> en vildbasse på lidt over tre kilo.

Det er jo snyd! :)

> Jeg HAR været på nettet uden at finde noget interessant. Erfaringer
> efterlyses. Ikke links.

Links er måske af interesse for andre, så:

http://www.gastrocorner.dk/saison/fokusfisk.asp

http://www.arlafoods.dk/C1256A11003233CD/alldocs/QE4FD0EFACB712EF7C1256A7300
2D57B3!Open&HJ100D01Cat01&011&001

http://www.dr.dk/film/stein/opskrift2.htm

http://home13.inet.tele.dk/wendel/opskrnu.htm (ca. 1/2vejs nede)

http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=24

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 17-09-02 00:26

Takker for hjælpen - og nej, det er sguda ikke snyd :) Det er en
kontaktsport, der kræver ligesåmeget lumsk beregnen som at lande
yndlingsfluen så den driver ned foran snotten på offeret. Jeg
smuldrede sågu et stykke brød fra hånden for at de bedre skulle
kunne lide - om ikke andet så lugten af - mig. Men grejet er helt
sikkert mere tarveligt end det, Lakselogeformanden knækkede over
knæet oppe på broen . . .

--

[OO]
<>' Torben