Skt. Peder Sogn, Randers
Fra : Birgitte Weber

Dato : 14-09-02 15:51

Hej,

Er der nogen der kan fortælle mig hvor gammelt Skt. Peder sogn i Randers er?
Jeg synes ikke at kunne finde noget på nettet om sognets alder.....

Birgitte Weber

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 14-09-02 16:16

Birgitte Weber skrev:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvor gammelt Skt. Peder sogn i
> Randers er?

Det må være middelalderligt.

TT

Fra : KaNi

Dato : 14-09-02 16:43

Hej Birgitte

Ifølge hæftet: "Sogn, Herred - Kirkebøgerne på Statens Arkiver"
er Skt. Peders Sogn, Randers (sogn nr. C290B) oprettet i 1916 med
kirkebog.

Ifølge Trap Danmark 5. udg. er Skt. Peders Kirke bygget 1901-02.

Med venlig hilsen

KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 14-09-02 16:56

KaNi skrev:

> Ifølge Trap Danmark 5. udg. er Skt. Peders Kirke bygget 1901-02.

Det er da også rigtigt. Se bort fra mit svar.

TT

Fra : Birgitte Weber

Dato : 14-09-02 17:18

KaNi og Thomas, I skal have mange tak for svarene!

Jeg tænkte nok at det ikke var så gammelt igen....mon det så var en del af
det der hed Randers Købstad før?

Birgitte

Fra : KaNi

Dato : 14-09-02 18:11

"Birgitte Weber" skrev d. 14-09-02 17:18 dette indlæg :
> KaNi og Thomas, I skal have mange tak for svarene!
>
> Jeg tænkte nok at det ikke var så gammelt igen....mon det så var en
> [...]
Hej Birgitte

Når Skt. Peders Sogn har nummer C290B er det fordi det er "udtaget" af
sogn C290, Skt. Mortens Sogn, som ved oprettelsen af Skt. Peders Sogn
blev delt i C290A og C290B

KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgitte Weber

Dato : 14-09-02 18:20

"KaNi" <KaNi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når Skt. Peders Sogn har nummer C290B er det fordi det er "udtaget" af
> sogn C290, Skt. Mortens Sogn, som ved oprettelsen af Skt. Peders Sogn

Aha! Der er så meget at lære...
Takker igen for hjælpen! Nu kan jeg vist ikke have mere at spørge om.

..-) Birgitte