DRU VS DKK
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 14-09-02 13:00

Hvad er forskellen, jeg høre meget forskellige meninger. folk fra DRU er
ikke begejstret for DKK og omvenndt.

Fra : P.N.

Dato : 14-09-02 16:59

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad er forskellen, jeg høre meget forskellige meninger. folk fra DRU er
> ikke begejstret for DKK og omvenndt.

Jeg er medlem af DRU og de de DRUere jeg har snakket med havde da ikke noget
imod DKK.

Men der vil altid findes mennesker der mener at det kun er deres klub, der
må have lov til at gå med rygmærker, de andre klubber må ikke bære rygmærker
da de kun er kopier af den ægte vare.
P.N.

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-09-02 20:26

> [...]
> Hvad er forskellen, jeg høre meget forskellige meninger. folk fra DRU er

Strieden er gammel, DKK mener at de er de eneste der burde have lov
til at stambogsføre hunde. DRU (og andre) stambogsfører også hunde, og
så er det at DKK bliver helt grønne over at noget af produktionen
(=indtjening) går på andre hænder. Derfor kvitterer man så med
rædselshistorier om DRU (og andre) og kritiserer forhold i DRU som,
forhold som iøvrigt også findes i DKK. DRU elsker heller ikke ligefrem
DKK, og sådan kan man blive ved. Den bedste måde at bedømme de to
foreninger er ved at besøge et arrangement hos hver af de, og så gøre
op med sig selv i hvilket selskab man befinder sig bedst.

Kim Christensen

Fra : Coppi

Dato : 14-09-02 21:47

Hej jacob.

Med fare for, at blive "skudt", så er der vel også den forskel, at DKK er
internationalt anerkendt. Altså med i de samvirkende nationale
hundeklubber.Det er DRU ikke.

Forskellen ligger vel også i, at DKK har nogle strammere regler, med hensyn
til avl, end DRU har ( tror jeg nok ).

Jeg kunne aldrig finde på, at købe hund med DRU-stamtavle. Men det kan jo
diskuteres i en uendelighed og folk vil aldrig blive enige.
Jeg kunne derimod bedre finde på, at købe hund helt uden stamtavle. For jeg
regner ikke DRU stambogen for mere end det stykke papir den er skrevet på,
spørg mig ikke hvorfor, men måske har jeg set et par dårlige eksempler. Og
sådan har jeg det bare.

coppi

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-02 14:38

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jacob.
>
> Med fare for, at blive "skudt", så er der vel også den forskel, at DKK er
> internationalt anerkendt. Altså med i de samvirkende nationale
> hundeklubber.Det er DRU ikke.

Og for at gøre forvirringen total: DJR (som jeg mener står for Dansk
Jagthunde Registrering).

/ironi on
Mon så de er udstødte af både DKK og DRU ?
/ironi off

DJR har ifølge deres hjemmeside www.djr.dk overenskomst med:

Klubben for Field Trial Spaniels og Retrievernes Jagthundeklub.

Jeg har en retriever, som skal være jagthund, men den er nu reg. DKK under
DRK (som er dansk retriever klub).

Så der er:

DKK - DRK

DRU

DJR - RJK

Er forvirringen total nu ?
--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Sander

Dato : 16-09-02 15:16

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3d85deae$0$49665

> Så der er:
>
> DKK - DRK
>
> DRU
>
> DJR - RJK
>
> Er forvirringen total nu ?

Ja da.... Tror ikke jeg har hørt om RJK før. Hvad står det for ?

Har dog læst / lært lidt, herinde om DJR og DRK. Har forstået det sådan, at
de også her, stiller flere krav, til kommende hundeforældre, end f.eks. DRU
?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Søren Voigt

Dato : 16-09-02 21:15

"Sander" <sander@tjekmig.dk> wrote in message

> Ja da.... Tror ikke jeg har hørt om RJK før. Hvad står det for ?

Retrievernes Jagthundeklub. Etableret af udbrydere fra Dansk Retriever Klub
for vel rundt regnet 6-7 år siden. De registrerer deres hunde i DJR = Dansk
Jagthunderegistrering, der mener at enhver restriktion på avlen af hunde er
af det onde.

Således findes der et antal kuld på deres hvalpeliste for Labrador hvor
hverken hanhund eller tæve er HD-fotograferede, albuefotograferede eller
øjenlyste. HD-index findes ikke.

Nogle vil hævde at det er et frit land vi lever i og at det må være
hvalpekøbernes problem (hvilket det naturligvis også bliver). Andre mener at
det er totalt useriøst at opdrætte uden at gøre sig overvejelser m.h.t.
sundhed i avlen.

Såvidt jeg har forstået er DJR en stambogsorganisation der er ejet af en
kreds af privatpersoner. Overskuddet ved stambogsvirksomheden tilfalder
således disse privatpersoner. Det er altså ikke en "forening" med
medlemsdemokrati etc. og kan som sådan ikke sammenlignes med DKK.

mvh

Søren Voigt

Fra : x Vuf x

Dato : 16-09-02 23:14

Mon, 16 Sep 2002 22:14:32 +0200, Søren Voigt wrote:

> [...]
>det er totalt useriøst at opdrætte uden at gøre sig overvejelser m.h.t.

Hvis dette er rigtigt, burde foreningen forbydes!

Der er IKKE medlemsdemokrati i DKK!!!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Søren Voigt

Dato : 17-09-02 21:29

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message

> Der er IKKE medlemsdemokrati i DKK!!!

Hvad mener du med dette? Er DKK's bestyrelse ikke medlemsvalgt?

mvh
Søren Voigt

Fra : Sander

Dato : 16-09-02 14:51

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen, jeg høre meget forskellige meninger. folk fra DRU er
> ikke begejstret for DKK og omvenndt.

Efter min mening er kvaliteten, højere hos DKK. Der stilles også større
krav, til forældredyrene.
Mit andet problem med DRU er, at de optager kenneler, som er kasseret hos
DKK, pga. vanrøgt.
Men alt i alt, gælder det vel bare om, at kigge sig godt for. Jeg tror bare,
at mulighederne, for en sund hund er størst, med en DKK stamtavle, eller med
et gadekryds.....

Mvh. www.tjekmig.dk