Probs. og er ved at brænde sammen
Fra : grubben

Dato : 14-09-02 10:28

Hej

Har lige samlet ny pc , hvor MB er et Asus ATX P4S8X SIS 648/963 Chipset /
LAN

MEN der er problemer med at indlæse fra cdrom ,( min anden pc kan læse samme
cdrom ) og har prøvet at bytte cdrom rundt , ny pc vil stadig ikke.
Den vil dog læse NOGLE cdrom`s , det er også næsten umuligt at køre en .exe
fra cdrom .
Den kan finde på at genstarte ved aktivering af cdrom , og flere gange rent
spontant .
fejlmeddelse ved cdrom indlæsning er i retning af " det er ikke muligt at
kopiere ..... adgang nægtet
MB og CPU ER testet hos Midtdata , de kunne ingen fejl finde .
Temp på MB er 30 i tomgang og max 40 ved encodning af film
HD er også tetstet , har prøvet at bruge kun en stang ram ( også en af
gangen , så begge er testet)
En anden lille sjov ting er at normalt vil cdrom afspille cd automatisk ,
hvad der heller ikke sker pt
Har genstalleret XP , med samme resultat , og har naturligvis installeret
diverse driver fra MB cd .
Har købt nye kabler .
Ja ,har også skiftet psu .
Alt bliver fundet i bios og har prøvet at reset cmos
Jeg er ved at være PISSE træt af skidtet.
Jeg kan ikke se hvad jeg skulle have gjort forkert ???
Det kan sgu da ikke være andet end det skide MB ??????
Tror jeg retunerer det mandag , men hvad skal jeg så købe , synes ikke jeg
kan finde andet der understøtter pc 2700 ram ( vil ikke have soltek)
Nogen der har foreslag til at løse prb. ellers er foreslag til nyt MB
velkomne.
MvH Grubben

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 14-09-02 13:18

"grubben" <grubben@mail.dk> skrev

> Ja ,har også skiftet psu .

Og du har selvfølgelig skiftet til en god én af slagsen?

> Alt bliver fundet i bios og har prøvet at reset cmos
> Jeg er ved at være PISSE træt af skidtet.
> Jeg kan ikke se hvad jeg skulle have gjort forkert ???
> Det kan sgu da ikke være andet end det skide MB ??????

Nøh... Prøv at deaktivere LAN og se om det hjælper. Jeg har oplevet de samme
problemer som du beskriver med defekte netkort.

mvh
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-09-02 14:39

On Sat, 14 Sep 2002 11:28:06 +0200,
grubben <grubben@mail.dk> wrote:
> [...]
> cdrom ) og har prøvet at bytte cdrom rundt , ny pc vil stadig ikke.
> Den vil dog læse NOGLE cdrom`s , det er også næsten umuligt at køre en .exe

Der kan være flere problemer. Bare for lige at nævne nogle:
Drivere til din IDE controller / SiS Chipset
Defekt RAM.

Har du prøvet at teste den under Linux? Det er med helt
andre drivere, og Open Source drivere er ofte meget bedre
end det lort hardware fabrikanterne kalder Windows drivere.

> Har genstalleret XP , med samme resultat , og har naturligvis installeret
> diverse driver fra MB cd .

Har du husket at indstallere RAID driveren under start af installationen
(ved tryk på F6) ? Hvis jeg ikke gør dette, så bliver min XP installation
aldrig stabil. Det er umuligt at opnå det samme ved at opgradere drivere
siden.

> Jeg er ved at være PISSE træt af skidtet.

Skift til Apple Macintosh. Det virker bare.
Du har købt en samle selv PC for at få tiden til at gå.

Fra : Hans

Dato : 14-09-02 14:06

grubben skrev:

> [...]
> umuligt at køre en .exe fra cdrom .
> Den kan finde på at genstarte ved aktivering af cdrom , og flere

Hvad er de for nogle cdromdrev du prøver med - Fabrikat - Type?

Sidder cdromdrevet alene og er det strappet som master eller slave?

Hvilken kontroller har du tilsluttet cdromdrevet?

Har du i bios sat cdromdrevet op til auto?

Har du sikret dig at det kører dma-mode?

Har du installeret alle drivere fra SiS i Windows?

Er der problemer med at læse hvis du booter fra en diskette?

mvh, Hans

Fra : Steen F.

Dato : 14-09-02 16:43

grubben wrote:
> Hej
[snip]
> Tror jeg retunerer det mandag , men hvad skal jeg så købe , synes
> ikke jeg kan finde andet der understøtter pc 2700 ram ( vil ikke have
> soltek)

Hvorfor vil du ikke have Soltek? Dårlige erfaringer?

MVH
Steen