GRUB fejler efter install af redhat 7.3½
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 13-09-02 23:29

Hejsa

Jeg har lige reinstalleret hele mit system (fik nye harddiske), men nu
fejler det og jeg kan ikke boote ind i hverken windows eller linux.

jeg har tre IDE harddiske, den første bruger jeg til windows 2000 og den
er delt op i 4-5 partioner alle ntfs

Den anden bruger jeg til linux og den er delt i 3 (en til / og en til
/home og en til swap)

Den sidste harddisk skal være en stor fat32 partition så jeg har et delt
arbejdsdrev når jeg når så langt.

Under install har jeg vlagt GRUB og at den skal lægge sig i MBR, Jeg har
valgt og navngivet både min redhat og min windows partition og gjort
windows til default.

I starten virkede det fint, med nu er GRUB lige pludselig begyndt kun at
nå til en kommando linje promt. Jeg har prøvet at geninstalle linux for
at genskabe GRUB i MBR men det hjalp ikke

* Hvad kan jeg have gjort galt under install ?

* hvordan booter jeg ind i windows og/eller linux ?

* hvis jeg kommer ind i linux hvordan fixer jeg det så, så jeg bare får
boot menuen ?

mvh
henrik