et lille problem?
Fra : Stig

Dato : 14-09-02 03:30

Hej til gruppen

håber på hjælp.

Er lige begyndt at sætte mig ind i flash 5.
jeg har lavet en animation og sat den ind i dreamweaver.
når denne animation er kørt til ende skal den skifte til til en anden url.
Så lang så godt. Det virker fint.
Men her kommer mit problem.
Jeg vil gerne have, at animationen først starter når jeg klikker på
animationen
med musen.
Animationen starter nemlig med det samme når jeg åbner siden med
animationen.
Håber forklaringen er god nok.
Altså:
Først åbnes siden, filmen skal ikke kører .
Dernæst enten klik med mus eller mus over, så skal filmen kører og derefter
skifte automatisk til ny side.

Venlig hilsen Karsten Hansen

Fra : Bo Dudek

Dato : 15-09-02 07:43

> [...]
>animationen
>med musen.
>Animationen starter nemlig med det samme når jeg åbner siden med

den er udemærket..

du skal allerførst indsætte en stop() action i første frame af din
film.. hvis det er flash 5 kan du bare dobbeltklikke i framen, så
burde action paletten dukke op.. find Stop() og indsæt denne..

derefter skal du have fat i noget, der hedder en usynlig knap.. og
denne skal du bruge til at starte resten af animationen.. søg i denne
NG efter 'usynlig knap' og der dukker en masse op..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)