Hvor mange nyhedsgruppedeltagere ...(langt~
Fra : Niels Peter

Dato : 13-09-02 21:33

.... skal der til for at skrue en pære i? Her er et svensk bud:

Fråga: Hur många prenumeranter på en e-postlista krävs det för att byta en
glödlampa?

Svar: 1343

1 som byter lampan och skriver till listan om att lampan blivit utbytt,
14 som delar med sig av liknande erfarenheter av att byta glödlampor och
talar om på vilka andra sätt man hade kunnat byta lampan,
7 som varnar för hur farligt det är att byta glödlampor utan hjälp av en
fackman,
27 som påpekar stavfel och grammatiska fel i tidigare inlägg,

53 som skäller ut dem som påpekat stavfelen,
41 som rättar stavfel och grammatiska fel hos dem som skäller ut dem som
påpekat stavfelen,
6 som klagar över att några har skrivit "glöd lampa" istället för
"glödlampa",
6 som hävdar att det inte spelar någon roll hur man skriver, eftersom man
förstår vad som menas även om det står "glöd lampa",
156 som skriver till listadministratorn angående lampdiskussionen och och
hur opassande den är på den här listan,
109 som skickar inlägg om att den här listan inte handlar om glödlampor och
att diskussionen borde flyttas till listan "glodlampa",
203 som kräver att alla inlägg om glödlampor till grammatiklistan,
stavningslistan och illuminatilistan ska filtreras bort och de som skickar
dem sparkas ut av listadmin,
111 som försvarar inläggen med att vi alla använder glödlampor och att
inlägg om glödlampor därför visst är relevanta för den här listan,
306 som debatterar vilken som är den bästa metoden för att byta glödlampor,
var man köper de bästa glödlamporna, vilka glödlampsmärken som är bäst och
vilka märken som är sämst,
27 som skickar webbadresser där man kan se exempel på olika glödlampor,
14 som skriver att webbadresserna är felaktiga och skickar ut de rätta
adresserna,
3 som skriver om att de genom glödlampelänkarna har hittat länkar som är
relevanta för listan och att diskussionen om glödlampor därför visst hör
hemma här,
33 som citerar samtliga inlägg hittills, inklusive brevhuvuden och -fötter,
och sedan lägger till "jag också",
12 som skriver att de tänker avsluta prenumerationen eftersom de inte gick
med på listan för att diskutera glödlampor,
19 som citerar alla "jag också", inklusive brevhuvuden och -fötter, och
lägger till "jag med",
4 som föreslår att alla som skriver inlägg om glödlampor först ska läsa
igenom FAQ:n,
44 som undrar vad FAQ är för något,
4s om säger "gick vi inte igenom det här på usenet alldeles nyss?" och
143 som frågar "vad är usenet?"

Trevlig helg önskar Åsa
kattmamma till tre

Fra : Katrine Nederby

Dato : 13-09-02 22:00

*LOL*
Det sjoveste indlæg, jeg har set længe. Det siger vist alt om NG'er!
*GGG*

Katrine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-09-02 21:57

Hehe... det minder om noget jeg har set et eller andet sted... kan ikke
liiige huske hvor

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Niels Peter

Dato : 13-09-02 22:03

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hehe... det minder om noget jeg har set et eller andet sted... kan ikke
> liiige huske hvor

Ja, det siger også mig et eller andet - men tror du, jeg kan huske det?

Niels Peter

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-09-02 23:20

Det som det siger jer, kan det være at den også er
lavet med hunde og katte ????

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-09-02 01:02

In article <3d82649c$0$87299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, marianne
hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

> Det som det siger jer, kan det være at den også er
> lavet med hunde og katte ????

Narjh - det kan da ikke være det? Tror du??

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Sander

Dato : 13-09-02 23:30

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> "Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det siger også mig et eller andet - men tror du, jeg kan huske det?

Har set den på dansk. Kan dog heller ikke lige huske hvor. Mener dog, at der
skulle omkring 1800 folk, til at skrue pæren i, på det danske link, som jeg
desværre ikke kan finde igen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Birgitte

Dato : 14-09-02 05:35

Ja den ligner en tråd jeg læste for ikke så længe siden
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

> [...]
> igenom FAQ:n,
> 44 som undrar vad FAQ är för något,
> 4s om säger "gick vi inte igenom det här på usenet alldeles nyss?" och

---
DK. True Trust

Fra : Stine

Dato : 14-09-02 08:54

Aarj Birgitte - det kan du da ikke mene ) Der var da f.eks. ingen af dem
'som retter stavefejl og grammatikfejl hos dem, som skælder ud på dem, der
har påpeget stavefejlen' i de tidligere indlæg...og dog *g*

Rigtig 'sjauw' læsning fra morgenstunden (tsk tsk)

Stine

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 14-09-02 11:00

"Stine" <stinestefan@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'som retter stavefejl og grammatikfejl hos dem, som skælder ud på dem, der
> har påpeget stavefejlen' i de tidligere indlæg...og dog *g*

Ja, det er rigtigt, man kan fjerne posterne "retter stavefejl", "klager over
rettelser af stavefejl" etc. - og så kan man tilføje
17 der ønsker tillykke med den nye pære
5 der proklamerer at de glæder sig til at komme og se den nye
7 der mindes den gamle pære, som de jo tidligere har mødt

Så ligner det vist meget godt )

Mvh. Else.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 14-09-02 11:02

Else Gyldenkærne wrote:

[...]
::
:: Så ligner det vist meget godt )
::
:: Mvh. Else.

Altså, den oprindelige var sjov, men din er sgu' bedre, Else!
ROFL!

Så har man virkelig nyhedsgruppen her i en nøddeskal. Men er der mon ikke
også en flok, der bar SÅ gerne vil se billeder af den nye pære, mens andre
minder om, at vi igen vil møde den gamle ved regnbuebroen.

MVH Mette

Fra : Niels Peter

Dato : 14-09-02 12:28

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også en flok, der bar SÅ gerne vil se billeder af den nye pære, mens andre
> minder om, at vi igen vil møde den gamle ved regnbuebroen.

Og så lige nogle stykker, der ønsker tillykke med, at den nye pære allerede
har fået en flot udstillingsplacering eller fejrer fødselsdag

Niels Peter

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 14-09-02 21:30

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d830930$0$87327$ Men er der mon ikke
> også en flok, der bar SÅ gerne vil se billeder af den nye pære, mens andre
> minder om, at vi igen vil møde den gamle ved regnbuebroen.

*GGGGGGGGGGGGG*
Jooo! Selvfølgelig, det har du taget lige på kornet )))

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-09-02 16:24

LOL LOL det er bare for meget.

Flytter den lige over i hundegruppen, de kan godt trænge til lidt humor.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-09-02 18:33

In article <3d824b6b$0$87305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Niels
Peter <mail@bluewhite.dk> wrote:

> ... skal der til for at skrue en pære i? Her er et svensk bud:
>
> Fråga: Hur många prenumeranter på en e-postlista krävs det för att byta en
> glödlampa?

Har lige fundet en dansk oversættelse af ovenstående i dk.edb.mac (der
er andre end os der kan - hm - genkende noget). Hvis nu der skulle være
nogen, der ikke er _så_ gode til svensk, skal de da ikke snydes:

Spørgsmål: Hvor mange newsgruppedeltagere skal der til at skifte en
pære?

Svar: 1343

1 som skifter pæren og skriver til listen om at den er blevet udskiftet,
14 som deler lignende erfaringer med at skifte pærer og fortæller på
hvilke andre måder man kunne have skiftet pæren,

7 der advarer imod hvor farligt det er at skifte pærer uden hjælp af en
fagmand,

27 der påpeger stave-og grammatikfejl i tidligere indlæg,

53 der skælder dem ud som har påpeget stave- og grammatikfejlene,

41 som retter stavefej og grammatiske fejl hos dem der har påpeget
stavefejlene,

6 der klager over at nogen har skrevet "pærre" i stedet for "pære",

6 som hævder at det ikke spiller nogen rolle hvordan man skriver,
eftersom man forstår hvad der menes selv om der står "pærre",

156 der skriver til list admin angående pæredebatten og om hvor
upassende den er i denne gruppe,

109 der sender indlæg om at denne gruppe ikke handler om pærer og at
debatten burde flyttes til gruppen "pærer",

203 som kræver at alle indlæg om pærer til grammatiklisten,
stavningslisten og illuminatilisten bør filtreres bort og at de som
sender disse indlæg bør sparkes af listen af list admin.

111 som forsvarer indlæggene med at vi alle bruger pærer og at indlæg om
pærer derfor vist er relevant for denne gruppe,

306 som debatterer om hvilken metode der er den bedste at bruge til at
skifte pærer med, hvor man køber de bedste pærer, hvilke mærker der er
bedst og hvilke mærker der er dårligst,

27 der sender URL ind hvor folk kan se eksempler på de forskellige
pærer,

14 som skriver at de forskellige URLs er forkerte og sender de rette i
stedet,

3 som skriver at de igennem pæredebatten har fundet links som er
relevante for gruppen, og at diskussionen derfor vist da hører hjemme
her,

33 som citerer samtlige indlæg op til dato, inklusive brevhoveder
og -fødder, og siden tilføjer "- også jeg!",

12 som skriver at de tænker på at holde op med at abonnere eftersom de
ikke gik med i gruppen for at debattere pærer,

19 som citerer alle "- også jeg!"-indlæggene inklusive brevhoveder
og -fødder, og slutter af med "- og mig!",

4 der foreslår at alle som skriver indlæg om pærer først bør læse FAQ'en
igennem,

44 der undrer sig over hvad en FAQ er for noget,

4 som siger "har vi ikke været gennem dette på Usenet for nylig?" og

143 som spørger: "Hvad er Usenet?"
---

Alt dette holder sig pænt til pærer. I dk.edb. mac ville vi ende med en
abe i regnvejr i Esbjerg der kører på racercykel (LOL nå ja, jeg mener
ikke nogen bestemt), så svaret er + 1250 indlæg i gruppen dk.edb.mac om
alt muligt andet end pærer.

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-09-02 19:18

Nu måtte jeg altså rode mine papirer igennem og finde
katte-versionen.

How many cats does it take to change a lightbulp?

Persian: lightbulp? what lightbulp?

Somali: The sun is shining, the day is young, we've got
our hole lives ahead of us, and you're worrying about a burned out lightbulp

Norwegian Forrest: Just one. And I'll replace any wiring
that's not up to date, too

Munchkin: I can't reach that stupid lamp

Singapura: I'll just blow in the NFO's ear and he'll do it

Siamese: Make me

Birman: Puh-leeez, darling. Ihave servant for that kind of
things

Maine Coon: Oh me, me !! pleazeeee let me change the lightbulp !! can I? can
I, huh huh can I

Exotic: Let the NFO do it, you can feed me while he's
busy

Manx: Why change it, I can still pee on the carpet in
the dark

Russian Blue: While it's dark, I'm gonna sleep on the couch

Korats: Korats are not afraid of the dark

British Blue: Light bulp!! light bulp, that thing I ate was a light bulp

HHP: You need light to see?

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-09-02 09:42

> Nu måtte jeg altså rode mine papirer igennem og finde
> katte-versionen.
> How many cats does it take to change a lightbulp?

Den findes også på dansk:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/historier/historie.php?id=4

MVH Grit

--