Bundkort giver kun lyd fra sig
Fra : Jan Odgaard

Dato : 13-09-02 21:28

Hej, jeg har et AMD bundkort med Phoenix BIOS, som ikke vil andet end at
give et bip hvert sekundt ingen ting starter op intet skærmbillede. Fejlen
kom lige pludselig imens jeg brugte pc'en, den frøs først, hvorefter jeg
slukkede OG Tændte den igen. Men der skete ingen ting.........

Kan det være Back-up batteriet der er brugt op????

Mvh
Jan O

Fra : Danish Bacon

Dato : 14-09-02 21:27

www.bioscentral.com har svaret.
Er det et K7Sem du bruger eller hvordan?
Jeg havde sådan et tidligere og kunne sagtens finde bibkoderne for den
phoenixbios der sidder i.
(Til højre på startsiden)

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 14-09-02 22:47

tag grafikkortet ud og put et andet i for det kan være kaput..

larss

Fra : Leony

Dato : 16-09-02 08:14

> [...]

> kom lige pludselig imens jeg brugte pc'en, den frøs først, hvorefter jeg
> slukkede OG Tændte den igen. Men der skete ingen ting.........

Kan ikke finde den kode.
Med en Award BIOS betyder det RAM fejl. Tjek at de sidder rigtig (måske de
har "revet" sig løs). Tjek dem evt et af gangen, måske der et defekt modul
(hvis du har flere). Du kan evt teste med Memtest:
www.memtest86.com

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/