Bios update: shit
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 13-09-02 21:03

Hej

Jeg skulle bios opdatere mit Abit BH6 rev 1.1
den flashede fint (sagde den)
men da jeg bootede fik jeg den der award menu frem med CMOS ROM checksum
error, og så kunne jeg kun boote fra diskette... ok fint nok tænkte jeg og
flashede igen med en boot disk og den nyeste version af awdflash... det
resulterede i at der var et rødt felt den ikke kunne skrive i, og nu er mit
system helt dødt....
Nogen der vil flashe min chip for mig og få den til at virke ?

MVH
Morten

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-02 20:02

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message
> [...]
> den flashede fint (sagde den)
> men da jeg bootede fik jeg den der award menu frem med CMOS ROM checksum
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Selvfølgelig siger den det! Du skal jo trykke <del> og vælge for eksempel
<default>, og <F10> save to eprom og genstarte! Du har jo ændret hele
biosindholdet med din flashning!
Derfor kan den ikke starte uden genopsætning!
Der har højst sansynligt ikke været noget i vejen da du "flashede fint"!!

Hilsen
Jens

Fra : o&u

Dato : 15-09-02 14:05

On Fri, 13 Sep 2002 22:03:21 +0200, "Morten Lundstrøm"
<semizealot@iname.com> wrote:

> [...]
>system helt dødt....
>Nogen der vil flashe min chip for mig og få den til at virke ?

Du skal have fat i Nils Emil
ne@it.dk

han bor i rødovre. Det er billigt (noget med 70 kr, hvis det virker).

mvh

John