Kroupware+Kollab vs. Microsoft Outlook+Exc~
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 13-09-02 17:48

Den tyske regering har lige indgået en kontrakt med tre firmaer om
at udvikle et alternativ til Microsoft Outlook & Exchange server:

http://www.kroupware.org/
http://www.kroupware.org/konzept-v1.0.html
http://slashdot.org/article.pl?sid=02/09/13/149225&mode=thread&tid=121

Som navnet antyder er det et KDE projekt, men på serversiden vil der
nok ikke være KDE involveret. Der kan findes en del mere information
i tråden her:

http://mail.kde.org/pipermail/kroupware/2002-September/thread.html

Jeg har længe ment, at netop den manglen på open-source groupware har
været den største hindring for open-source anvendelsen i store orga-
nisationer. Bliver dette det sidste søm i kisten for Microsofts domi-
nans ?

Som en af de gulvkanoner, der har haft Windows kørende på min maskine
_alene_ fordi, jeg skulle have adgang til firmaets kalenderfunktioner,
sender jeg hermed en STOR tak til de tyske skatteydere

-Claus

Fra : Jesper Krogh

Dato : 13-09-02 17:55

In article <alt4s4$dqk$1@sunsite.dk>, Claus Rasmussen wrote:
> Som en af de gulvkanoner, der har haft Windows kørende på min maskine
> _alene_ fordi, jeg skulle have adgang til firmaets kalenderfunktioner,
> sender jeg hermed en STOR tak til de tyske skatteydere

Heh, på mit studiejob undgår jeg ligepræcist fordi at der er lavet en
Outlook Webaccess, så skal jeg kun bruge en Windows maskine når mit
password udløber.. for det kan ikke skiftes i den løsning.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 13-09-02 18:36

Jesper Krogh wrote:

> Heh, på mit studiejob undgår jeg ligepræcist fordi at der er lavet en
> Outlook Webaccess, så skal jeg kun bruge en Windows maskine når mit
> password udløber.. for det kan ikke skiftes i den løsning.

I en tilstrækkelig stor organisation er der tilstrækkeligt med bureau-
krati involveret til, at det er pløk umuligt at få sådan en løsning
igennem.

Dette projekt adskiller sig i øvrigt fra de fleste andre lær-at-leve-
med-Microsoft-projekter ved at der ikke alene er tale om at lave en
klientløsning men også en serverløsning, der helt kan erstatte
ExchangeServer.

Da projektet også har som mål, at Microsoft Outlook klienter kan
forbinde sig til Kollab serveren, tror jeg, at det her kan blive en
Microsoft-killer på linie med apache.

Yay

-Claus

Fra : Alex Holst

Dato : 13-09-02 18:34

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> wrote:
> Bliver dette det sidste søm i kisten for Microsofts dominans ?

Ikke hvis TCPA bliver udbredt:

http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/tcpa-faq.htm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-09-02 00:44

On Fri, 13 Sep 2002 18:33:50 +0100, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

>Ikke hvis TCPA bliver udbredt:
>
> http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/tcpa-faq.htm

"404 Not Found" - det tyder ikke på at det er udbredt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Alex Holst

Dato : 14-09-02 02:09

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> "404 Not Found" - det tyder ikke på at det er udbredt.

Doh, Links snyder mig naar jeg cut&paster:

http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/tcpa-faq.html