CD brænder
Fra : Johnny

Dato : 13-09-02 17:47

Jeg har anskaffet mig nogle 99min brændbare cd'er.
Problemet er, at mit brænderpgr. ikke kan se at det er 99min skiver. Får
besked om at der er for lidt plads på skiven.
Forslag modtages med taknemmelighed.

Jeg bruger Plextor12/10/32S
Brænderpgr. Nero 5582

Johnny

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-09-02 19:06

Johnny wrote:

> Jeg har anskaffet mig nogle 99min brændbare cd'er.

> Brænderpgr. Nero 5582

Har du sat Nero op til de 98.75 minutter ? svjh.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Johnny

Dato : 13-09-02 20:30

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du sat Nero op til de 98.75 minutter ? svjh.

Har fundet fejlen.
De cd'er der skulle være 99 min, er kun 80 min.
De er uden tryk/tekst, så der står intet om kapasiteten på dem.
De er købt hos Nierle i Tyskland. Spændende hvordan de vil takle det. Håber
det går problemfrit.
Johnny

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-09-02 13:39

Johnny wrote:

> [...]
> De er uden tryk/tekst, så der står intet om kapasiteten på dem.
> De er købt hos Nierle i Tyskland. Spændende hvordan de vil takle det. Håber

Nierle skal ikke tackle noget som helst.
99 min. CD-R'er er altid markeret som 80 min. i ATIP'en (info-block'en).
Det står også ret tydeligt på Nierle's website.
Det er, som forrige poster skriver, dit brænderprogram der skal
indstilles til at bruge 99 min. CD-R'er.
Det er dog muligt at du har en brænder som ikke kan bruge 99 min. CD-R'er.

Check evt. http://www.feurio.net/cgi-bin/writerseek_eng.pl
for at se om din brænder kan bruge 99 min. CD-R'er.

Andre der har et link til en mere fuldstændig liste?

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-02 15:19

On Sat, 14 Sep 2002 14:38:51 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion.gmx@net> wrote:

> [...]
>for at se om din brænder kan bruge 99 min. CD-R'er.
>
>Andre der har et link til en mere fuldstændig liste?

http://www.vcdhelp.com/cdwriters.php
Ifølge den liste går en Plextor 121032 kun til 90 min

mvh Mogens

Fra : Johnny

Dato : 14-09-02 19:30

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion.gmx@net> skrev i en meddelelse

> Nierle skal ikke tackle noget som helst.
> 99 min. CD-R'er er altid markeret som 80 min. i ATIP'en (info-block'en).
> Det står også ret tydeligt på Nierle's website.

På en lille selvklæbende lap, uden på krympefoliet, står: CD-R 80! Så er
det vel ikke 99 min? Trygt med småt på skivens gennemsigtige del:
0410180159B42254-80H, hvis det siger noget.

Vedr. Nero brænderprogram. Under fanebladet: Recorder/Medium info vises
også kun at det er 80 min.
Burde den info ikke vise 99 min, hvis det er 99 min skiver?

Min brænder kan godt brænde på 90/99 min skiver ifølge Nierle.

Mvh. Johnny