Hvilke USB versioner har mine pc'ere ???
Fra : GRISEN

Dato : 13-09-02 17:30

Jeg kan hverken finde det på www.compaq.dk eller www.compaq.com

Maskinerne er:
Compaq Armada M300 bærbar
Compaq IPAQ desktop
Comapq EVO bærbar

Er der nogen, der ved hvor man skal lede ???

mvh Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-02 18:30

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message

> Maskinerne er:
> Compaq Armada M300 bærbar
> Compaq IPAQ desktop
> Comapq EVO bærbar

Hvis du siger, som tidligere at de er 2 år.. Så er det helt sikkert USB 1.1

Det er kun pc´ere som er ca. max 0,5 år, at der er mulighed for at der har
været integreret USB 2.0

Fra : GRISEN

Dato : 13-09-02 20:58

On Fri, 13 Sep 2002 19:30:06 +0200, "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er kun pc´ere som er ca. max 0,5 år, at der er mulighed for at der har

De er UNDER 2 år...

Armadaen er nok 1½ år, så den er altså udelukket. Den er også mindst vigtig.
Device manageren siger "Intel 82371AB/EB PCI to USB universal host controller".

IPAQ'en kender jeg ikke alderen på, men jeg gætter på max 1 år. Den mangler et netkort, så den er vigtigst.
Device manageren siger "Intel 82801BA/BAM USB universal host controller".

EVO'en er max. ½ år, men den er ikke specielt vigtig.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-02 21:27

> IPAQ'en kender jeg ikke alderen på, men jeg gætter på max 1 år. Den
mangler et netkort, så den er vigtigst.
> Device manageren siger "Intel 82801BA/BAM USB universal host controller".

De er nok alle normal USB 1.1

Men forstår ikke, hvorfor du vil have bøvlet..

Hvorfor ikke sætte et helt normalt netkort i maskinen... Det er så i de
fleste tilfælle supporteret i Linux.. Hvis det ikke er 100% sikkert at et
normalt netkort vil virke

Men en Ipaq uden netkort?????

Fra : GRISEN

Dato : 13-09-02 21:49

On Fri, 13 Sep 2002 22:27:17 +0200, "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Hvorfor ikke sætte et helt normalt netkort i maskinen... Det er så i de
>fleste tilfælle supporteret i Linux.. Hvis det ikke er 100% sikkert at et
>normalt netkort vil virke
>
>Men en Ipaq uden netkort?????

IPAQ'en har 1 netkort og ingen pci-slot.
Jeg ville forsøge at bruge den som firewall, men så skal den jo have 2 netkort.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-02 05:58

> IPAQ'en har 1 netkort og ingen pci-slot.

Har den PCMCIA ?

> Jeg ville forsøge at bruge den som firewall, men så skal den jo have 2
netkort.

Der findes bedre og billigere firewall-løsninger... En IPAQ kan bruges mere
fornuftige ting en firewall.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : GRISEN

Dato : 14-09-02 09:06

On Sat, 14 Sep 2002 06:57:31 +0200, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Har den PCMCIA ?

>netkort.
>
>Der findes bedre og billigere firewall-løsninger... En IPAQ kan bruges mere
>fornuftige ting en firewall.

Nej, ingen PCMCIA.

Bedre OG billigere firewall-løsninger?
Rimelig hård påstand, når du ikke ved hvilken firewall software jeg har tænkt mig at benytte, eller hvilken
linie den skal beskytte, eller hvilke generelle krav der ellers er til firewall'en.

At det lige er IPAQ'en jeg kigger på er primært pga. at den er lydløs.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-02 17:42

> Bedre OG billigere firewall-løsninger?

FreeBSD...?!

> Rimelig hård påstand, når du ikke ved hvilken firewall software jeg har
tænkt mig at benytte, eller hvilken

Nej, ikke spor...

> linie den skal beskytte, eller hvilke generelle krav der ellers er til
firewall'en.

Når du vil afvikle den fra en IPAQ kan du ikke have særligt store krav...

> At det lige er IPAQ'en jeg kigger på er primært pga. at den er lydløs.

Du kan sagtens gøre en PC lydløs. Det er synd at bruge en IPAQ til det.