Forskel på USB 1.0, 1.1 og 2.0 ???
Fra : GRISEN

Dato : 13-09-02 16:50

Jeg kan finde en masse teknisk info om de forskellige versioner på nettet, men jeg har ikke lyst til at bruge
flere timer på at gennemlæse og sammenligne specifikationerne.

Er der nogen der kan give mig et lynkursus i fordele/ulemper/forskelle på de forskellige versioner?
Jeg har 3 relevante Compaq pc'ere på under 2 år.
Jeg skal selvfølgelig have fundet nogen facts. på dem, for at se hvilke versioner de er kompatible med.
Det jeg har brug for er en USB -> (Fast)Ethernet adapter og en USB -> seriel adapter.
Begge adaptere skulle gerne virke under både Win2k og Linux.

Gode råd modtages.

mvh Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-02 16:58

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message
> Jeg kan finde en masse teknisk info om de forskellige versioner på nettet,
men jeg har ikke lyst til at bruge
> flere timer på at gennemlæse og sammenligne specifikationerne.

Klart

> Er der nogen der kan give mig et lynkursus i fordele/ulemper/forskelle på
de forskellige versioner?
> Jeg har 3 relevante Compaq pc'ere på under 2 år.

Groft sagt at USB 1.1 12 Mbit

USB 2.0 er 480 Mbit

> Jeg skal selvfølgelig have fundet nogen facts. på dem, for at se hvilke
versioner de er kompatible med.

USB 2.0 er bagkompatibel

> Det jeg har brug for er en USB -> (Fast)Ethernet adapter og en USB ->
seriel adapter.

Det er der vel ikke noget problem i... Ud over, hvis du vil have hastighed
på Ethernet controlleren, skal det være en USB 2.0 adapter.. Som er begyndt
at dukke op. Selvom man køber en 10/100 Mbit USB 1.1 adabter.. Vil
hastigheden nok ikke komme meget over 5 Mbit

> Begge adaptere skulle gerne virke under både Win2k og Linux.

Det kan jeg ikke hjælpe med.. Første trin er at finde ud af at finde en USB
controller, hvis du ikke allerede har det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-02 16:59

> USB 2.0 er bagkompatibel

Men jeg ved endeligt ikke, om man kan sætte en USB 2.0 enhed, til en USB 1.1
controller,, nogen der ved det?

Fra : David Christiansen

Dato : 14-09-02 09:30

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Men jeg ved endeligt ikke, om man kan sætte en USB 2.0 enhed, til en USB
1.1
> controller,, nogen der ved det?

Det burde der ikke være noget problem i... som sagt; USB 2.0 er
bagudkompatibel

Mvh
David

Fra : GRISEN

Dato : 13-09-02 17:07

....og hvis jeg nu køber f.eks. en Fast Ethernet adapter, som kører USB 2.0 - vil den så stadig virke med en
pc, som kun kører USB 1.1 ???

mvh Jan