NY trådløs OG optisk mus fra MS!
Fra : Andrew

Dato : 13-09-02 15:21

Hej

I uge 38 lanceres nye mus fra Microsoft. Der både trådløse, optiske og
trådløs/optiske.

Hvad sir' i til denne trådløs/optiske mus fra MS? Er den et alternativ til
Logitech MX700 som kommer om 2 ugers tid?

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=400575

Jeg FATTER bare ikke at de nu hvor de skulle udvikle en ny mus ikke fødte
den med ladestation ligesom MX700! Det er nok desværre grunden til at jeg
vælger at spendere lidt mere for Logitechs nyfødte.

Mvh Anders

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 13-09-02 15:30

"Andrew" <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message

> Hvad sir' i til denne trådløs/optiske mus fra MS? Er den et alternativ til
> Logitech MX700 som kommer om 2 ugers tid?

Der er vel aldrig noget alternativ til en Logitech... Ved du i øvrigt om
MX700 er en højrehåndsmus eller både og?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Andrew

Dato : 13-09-02 15:34

> Der er vel aldrig noget alternativ til en Logitech... Ved du i øvrigt om
> MX700 er en højrehåndsmus eller både og?

De fleste af Logitechs mus er kompatible til både venstre og højrehåndet, og
jeg tror ikke de ville lave en SPRIT-ny mus om kun højrehåndede kunne bruge,
i så fald ville de da tabe en del potentielle købere.

Mvh Anders

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 13-09-02 15:39

> [...]
bruge,
> i så fald ville de da tabe en del potentielle købere.

Hmmm... Hele Mouseman serien er da til højrehåndede...! Prøv du lige at
bruge venstre klo på en MM wireless optical...! Grunden til jeg spø'r er at
jeg har pådraget mig en museskade og skal til at bruge venstre hånd...
og jeg kan ikke liiiiiige leve med mus, der ikke er Logitech
(arbejdsskade...)

Jeg har bare ikke kunne finde andre billeder af MX700 end det hvor den står
i laderen, og der er det svært at se om den er symmetrisk eller ej - synes
tit at Logitech's topmodeller er højrehåndede...! Anyways - har du fundet et
link hos Logitech til MX700 - jeg kan INTET finde om den på deres sider, kun
en masse forhandlere i dk fundet via edbpriser...!

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-09-02 16:57

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d81f658$0$87293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Andrew" <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message

> Der er vel aldrig noget alternativ til en Logitech...

Øhm.. Hvorfor ikke..

Jeg har aldrig været vild med deres mus, men det kan være at min
hånd er deform

Jeg har købt en NEOLEC ???? trådløs optisk 5 knap + scroll
med ladestation. og er blevet vældigt glad for den.
(kan bruges med venstre hånd, -bare ikke af mig..)

Måske du skulle gå lidt mindre op i mærkevarer, og finde
et sted hvor der er et stort udvalg, så du kan prøve dig frem,
og lade hånden bestemme.

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-09-02 23:23

"H3nrik V! [2670]" skrev:

> Der er vel aldrig noget alternativ til en Logitech...

Taget i betragtning at Logitech nuværende trådløse optiske mus er et pænt
stykke efter Microsoft i teknik - så er det hårde ord du kommer med.

Logitechs nuværende optiske trådløse mus kan f.eks. slet ikke køre på
bordplader med mørke overflader, hvorimod Microsofts tilsvarende ikke har
begrænsninger mht. underlaget (kører på sorte bordplader om det skulle
være).

Forestil dig at du lige har investeret i en optisk mus, tror du skal til at
bruge den efter den er pakket ud, hvorefter du finder ud af at du også er
nødt til at investere i et nyt skrivebord (til en højere pris end musen)
for at få den til at virke...

Mvh, Lars

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-09-02 08:30

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse

> [...]
> bordplader med mørke overflader, hvorimod Microsofts tilsvarende ikke har
> begrænsninger mht. underlaget (kører på sorte bordplader om det skulle

Jeg har en ganske almindelig Logitech optisk mus, den virker da fint på et
kulsort underlag

> [...]
> nødt til at investere i et nyt skrivebord (til en højere pris end musen)

Overkill, en mussemåtte, eller et stykke selvklæbende plast, det man bruger
til bøger, kan vel gøre det??

--
Per Knudsen
http://www.dwap.dk

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 14-09-02 08:56

On Sat, 14 Sep 2002 00:22:32 +0200, "Lars Ladingkaer"
<larl@et-soft.dkX> wrote:

> [...]
>bordplader med mørke overflader, hvorimod Microsofts tilsvarende ikke har
>begrænsninger mht. underlaget (kører på sorte bordplader om det skulle

Ssshhhhhh. Det må du altså ikke sige alt for højt, det der.
Ingen har på noget tidspunkt sagt det til min Logitech mus, så den
lever i lykkelig uvidenhed og kører problemfrit på mit mørkebrune
bord.
Og ja, jeg har lige prøvet på diverse sorte ting, jeg havde inden for
rækkevidde, og der var heller ingen problemer.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 14-09-02 09:06

Lars Ladingkaer wrote:

> [...]
> du også er nødt til at investere i et nyt skrivebord (til en højere
> pris end musen) for at få den til at virke...

Mit skrivebord er kulsort, men måske er min logitech optical farveblind, for
den virker perfekt her

Bjarne
(fjern no spam i e-mailadresse)

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-09-02 00:15

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> wrote in message

> Taget i betragtning at Logitech nuværende trådløse optiske mus er et pænt
> stykke efter Microsoft i teknik - så er det hårde ord du kommer med.

Måske - men jeg Ææææælsker Mouseware'n... (ved godt den kan bruges til andre
mus også - men alligevel...)

> [...]
> bordplader med mørke overflader, hvorimod Microsofts tilsvarende ikke har
> begrænsninger mht. underlaget (kører på sorte bordplader om det skulle

Ikke noget problem her med min Cordless Optical MouseMan. Den har da kørt
rundt på min sorte sovesofa uden problemer overhovedet...!

> [...]
> nødt til at investere i et nyt skrivebord (til en højere pris end musen)

Burde jeg nok gøre alligevel af hensyn til ergonomien...!