Effektforbrug i PPro-200
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 14:51

Greetings!

Subj. siger vist det hele... Hvor meget effekt kræver en PPro-200 (selve
processoren) ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-09-02 15:04

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Greetings!
>
> Subj. siger vist det hele... Hvor meget effekt kræver en PPro-200 (selve
> processoren) ?

Det står svjh. et eller andet sted på denne side:
http://www.sandpile.org/impl/p6.htm

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : Lyrik

Dato : 13-09-02 15:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> Greetings!
>
> Subj. siger vist det hele... Hvor meget effekt kræver en PPro-200 (selve
> [...]
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Flere forskellige effekter!
200/512kb/caché= 32,6-37,9 Watt
200/256kb/caché= 27,3-35Watt (39,4Watt for 3,324V~3,675V's udgaven)
200/1Mb/caché=43-47Watt(3,135~3,465Volts udgaven)
200/1Mb/caché=40-44Watt(3,1~3,3Volts udgaven)

Rent faktisk en rimelig stor effektsluger efter sin størrelse.

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-09-02 17:11

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Flere forskellige effekter!

Jeps.. Det var derfor jeg valgte den lette løsning med linket.
http://www.sandpile.org/impl/p6.htm

-På siden er også link til et billede:
Socket 8 to Slot 1 Adapter
http://www.sandpile.org/impl/pics/intel/p6/slot1.jpg

Sådan een har jeg aldrig hørt om før..

Skulle en Ppro kunne bruges i hvilket som helst slot1 board?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 18:37

"Henrik Nielsen" <config@hardware.dk> wrote in message
> Jeps.. Det var derfor jeg valgte den lette løsning med linket.
> http://www.sandpile.org/impl/p6.htm

Tak for info (sad og regnede i strømforbrug for serveren).

> -På siden er også link til et billede:
> Socket 8 to Slot 1 Adapter
> Skulle en Ppro kunne bruges i hvilket som helst slot1 board?

Det skulle man synes...

Det vil også gøre det billigere at smide RAM i maskinen. PPro-bundkort skal
typisk ha' 72 pins RAM
Det skal de to jeg har stående ihvertfald...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-09-02 19:05

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> [...]

Så vidt jeg kan se er det alle PCI-boards ?

> Det vil også gøre det billigere at smide RAM i maskinen. PPro-bundkort skal
> typisk ha' 72 pins RAM
> Det skal de to jeg har stående ihvertfald...

Det er knap nødvendigt, hvis du bruger linux.
En abit med 2*200/512 96 mb er efter min søns vurdering hurtigere som webserver
end min 733 / 384 mb NT server.

Med 2*200/256 ligner ydelsen hinanden.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 21:59

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message
> Så vidt jeg kan se er det alle PCI-boards ?

???

> Det er knap nødvendigt, hvis du bruger linux.

Det kommer svært an på hvad den skal lave...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-09-02 22:53

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> ???
Du kender ikke benforbindelser på et PCI-kort ?

> Det kommer svært an på hvad den skal lave...

Næ, mere på hvad du kan få den til..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-02 06:00

> Du kender ikke benforbindelser på et PCI-kort ?

Hvad mener du med PCI-kort?

> Næ, mere på hvad du kan få den til..

Og hvad mener du så med det?

Er du også bare en smartass ??

Eller en troll ?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-09-02 23:03

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

-->Klip

Uh... Der mistede jeg vist overblikket... Eller har jeg misset nogle
indlæg?

Hvor kommer det med PCI fra?

Hvor kommer det med mængden af ram fra?

Hvor/Hvorfor kommer Linux ind i billedet?

Fra : Peter Pan

Dato : 14-09-02 00:02

> [...]
>
> Sådan een har jeg aldrig hørt om før..
>
> Skulle en Ppro kunne bruges i hvilket som helst slot1 board?

Pentium Pro og Pentium2/3 bruger samme bus protokol (GTL/GTL+) Så disse
adaptere findes, ret logisk. De første Pentium2 bundkort kom faktisk med
Intel 440FX chipsæt, som var designet til PPro. Men 440LX chipsættet som kom
samtidigt som P2 blev dog fortrukket af de fleste da det understøtter
AGP....

Der findes også Socket370->Socket 8 adaptere, så du kan bruge F.eks en
Celeron PPGA processor i et Socket 8 bundkort.

Mvh
Anders

Fra : Andy

Dato : 15-09-02 16:39

> [...]
>
> Sådan een har jeg aldrig hørt om før..
>
> Skulle en Ppro kunne bruges i hvilket som helst slot1 board?

Man kan også købe en FCPGA>Socket8 adapter så man kan sætte en Celeron i en
Pentium PRO bundkort.

Grunden til at det virker er selvfølgelig at det er samme grundlæggende
arkitektur i Pentium Pro, Pentium 2 og Pentium 3.

Andy

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-09-02 19:16

"Andy" <aaa_2500X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Grunden til at det virker er selvfølgelig at det er samme grundlæggende
> arkitektur i Pentium Pro, Pentium 2 og Pentium 3.
>
> Andy

Grundlæggende -Ja.
Men jeg ville umidelbaret tro at det svarer til en P233 MMX i et
board med intel 430 FX chipsset.

Jeg syntes jo at det ville være mere interessant med PPro i et slot 1-board,
for som også Jesper er inde på er SD-Ram mm. mere tilgængeligt end
72 pin ECC ram, som ofte skal bruges i Socket 8 Boards.