Råd ønskes om syg kat.
Fra : Lone

Dato : 13-09-02 14:28

Hej alle.

Vores lille hunkat, Brian, (ja, det hedder hun altså...) har igennem de
sidste 8 år haft meget grimt udflåd fra øjnene. Det er brunligt og sviner
meget, det virker ikke til at genere hende, men man kan jo også vænne sig
til meget.

Vi har selvfølgelig været til dyrlæge et utal af gange, men de kan ikke
finde ud af det.

Er der nogle herinde der har erfaringer, der kan hjælpe vores lille mis?

KH Lone

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 13-09-02 14:42

Hej Lone

Vores Poppy har det samme som du beskriver .. Hun var oprindelig udekat
som vi "fandt" og tog til os.. Dyrlægen siger, at når de har haft
øjenbetændelse "længe nok" så kan det sætte sig kronisk, så han mener at
det er det som er sket ( altså mens hun var ude og alene ). Hun har
været under behandling for det et par gange, men det hjælper kun lidt,
og ikke ret længe .. Så - vi tørrer det når det bliver for meget, og
ellers klarer hun det selv .. det ser - som du siger - heller ikke ud
til at genere .. Så - erfaringer har jeg .. men jeg kan vist ikke
hjælpe stort .. desværre ..

Go' weekend

Knus fra Pia, Poppy og alle de andre ..

Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Lone

Dato : 13-09-02 15:53

Hej Pia.
Man skulle tro at du beskrev vores lille Brians-livshistorie, for det er
fuldstændig det samme.
Hun har fået foretaget undersøgelser for clamydia(for det fik hun
konstateret for flere år siden) og for herpes, men de er begge negative og
nu skal hun i narkose for at få renset hendes tårekanaler, for de mener at
de kan være tilstoppede...

Og så stopper vi også, for nu synes hun snart ikke længere det er spændende
at komme til dyrlægen, det gjorde hun ellers i starten...

Go weekend.

KH Lone.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-09-02 00:34

Hej Lone

Det er garanteret bare tårevæske - det er klart, når det er "friskt", men
når det bliver iltet, så bliver det rød/brunligt.
Det er ikke noget, som generer katten som sådan (det skyldes tilstoppede
tårekanaler - givetvis på grund af en tidligere, ikke opdaget infektion), og
skal bare tørres væk. Min dyrlæge har anbefalet Aloe Vera Vet (en aloe vera
spray) til at tørre øjne med, det desinficerer også let, så det ikke kommer
så ofte.

Mvh. Camilla

Fra : Lone

Dato : 16-09-02 21:22

Hej Camilla.
Det lyder meget sandsynligt, hvor køber du det Aloe Vera Vet og hvordan
bruger du det?

KH Lone.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-09-02 22:23

"Lone" <lone@hjorth.com> skrev...
> Hej Camilla.
> Det lyder meget sandsynligt, hvor køber du det Aloe Vera Vet og hvordan
> bruger du det?

Jeg har købt det hos dyrlægen (vet står for Veterinarian - det kan vist kun
købes hos dyrlæger...) - og det er væske, som jeg putter (sprøjter - det er
en spray-flaske) på en vatrondel og tørrer øjenområdet forsigtigt.

Mvh. Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-09-02 23:40

In article <am86fk$1ijk$1@news.cybercity.dk>, Camilla Scharff
<camischa@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
> købes hos dyrlæger...) - og det er væske, som jeg putter (sprøjter - det er
> en spray-flaske) på en vatrondel og tørrer øjenområdet forsigtigt.

Hej begge to

Hedder det Aloe Veterinary Formula? For så forhandles det af "Forever
Living" forhandlere generelt - også de private (jeg har en ven og
kollega, der er forhandler, og hun har det også). Jeg gætter på at det
er dét middel, fordi Raiku også sælger Forever Living's Aloe Vera
juice.
Jeg har fundet et on-line shop link:
http://www.aloevera.shopmaster.dk/shop/productinfo.asp?id=112
Er det det?
Men der er måske alligevel fikst at få det fra dyrlægen første gang,
for at få en ordentlig vejledning..

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-09-02 16:59

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev...
> Hej begge to
> Hedder det Aloe Veterinary Formula? For så forhandles det af "Forever

Jep (det hjælper at hente flasken - Raiku kaldte det bare Aloe Vera
Vet, så det har jeg ikke spekuleret nærmere over...

Mvh. Camilla