asp
Fra : Viktoria Runge

Dato : 13-09-02 13:40

jeg er igang med at lave et program hvor jeg bruger asp. Jeg skriver
til en database, men hver gang jeg prøver at køre programmet kommer
den med denne fejlmeddelse: Databasen eller objektet er
skrivebeskyttte og kan ikke opdateres. Har været inde og tjekke
samtlige mapper - der er intet der er skrivebeskyttet...

Håber at der er en der kan hjælpe - er total desperat.

Hilsen Musen

P.S Koden og databasen er 100% korrekt har kørt det på en anden
maskine hvor det virker... Det må være noget med indstillingerne på
min maskine

Fra : Niels Henriksen

Dato : 13-09-02 13:41

"Viktoria Runge" <v.runge@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrivebeskyttte og kan ikke opdateres. Har været inde og tjekke
> samtlige mapper - der er intet der er skrivebeskyttet...

Prøv at tjekke om IUSR brugeren har skriverettigheder til databasen. Det er
der den plejer at være

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Viktoria Runge

Dato : 13-09-02 13:51

Hvor finder jeg IUSR brugeren henne - er forholdsvis ny i asp og det
miljø så ved ikke så meget...

Fra : Michael Hyldsgaard

Dato : 13-09-02 14:10

> Hvor finder jeg IUSR brugeren henne - er forholdsvis ny i asp og det
> miljø så ved ikke så meget...

Du skal højreklikke på den mappe, hvor din database ligger... og vælge
"Security"-fanen... tjek om IUSR_xxxx-brugeren står i listen over brugere...
hvis den ikke gør, så tilføj den... og giv den skriverettigheder...

Du kan evt. også nøjes med at højreklikke på din databasefil, hvis du kun
vil give skriveadgang til denne ene fil...

Michael Hyldsgaard
http://www.jirty.dk

Fra : Viktoria Runge

Dato : 13-09-02 14:38

Øv den var desværre allerede tilføjet... Så det er ikke problemet...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-09-02 15:50

Som svar på skriblerier forfattet af Viktoria Runge

> Øv den var desværre allerede tilføjet... Så det er ikke problemet...

Hvilke rettigheder har IUSR_<servername>?
Denne bruger _skal_ have fulde rettigheder til folderen, da Access opretter
en lille ekstra hver gang databasen bliver åbnet
Har du fx mydb.mdb så opretter Access en mydb.ldb til forsk brugerinfo mv

mvh/Peter Lykkegaard