Hvorfor er SW folk så sure
Fra : Jens Hvidberg

Dato : 21-02-01 22:40

Jeg har lagt mærke til at tit når der diskuteres cad programmer og
løsninger, bryder der en Solid Works bruger ind, og fulkommen uforstående
for at andre mennesker dagligt arbejder med andre programmer, og er tilfreds
med det, påstår at SW er det eneste der overhovedet du'er til noget. Er SW
brugeres eneste opgave at svine andre cad-programmer til med "ÆV-BÆV min kan
bare bedre", eller er det kun nogle få der råber højt?

Er der den klasiske "de er blevet for store og monopolagtige" diskution som
med microsoft?

Ja, undskyld, jeg er bare så træt af de diskutioner. For H.... nogle kan
bedste lide at bruge MDT, andre Solid Works, og det er altid hvad man plejer
at bruge man finder nemmest.
Jeg er bange for at mange ikke tør stille spørsmål på denne nyhedsgruppe om
"hvordan gør jeg nemmest" for de ved på forhånd at svaret er "start med at
købe Solid Works."

MVH Jens

Fra : Lars Sandberg

Dato : 22-02-01 00:44

In article <5HWk6.543$jK.13353@news.get2net.dk>, birgitte.jens@get2net.dk says...
> [...]
> bare bedre", eller er det kun nogle få der råber højt?
>
> Er der den klasiske "de er blevet for store og monopolagtige" diskution som

Hej Jens

Jeg giver dig inderlig ret, men nu er en af SW-folkende blevet opfordret til at gøre tingende
anderledes, så må vi se om han klare opgaven.

Monopol har Solidworks dog ikke, langt fra endda.
Mechanical Desktop er verdens mest udbredte 3D-CAD system.
Ikke bare ifølge mig, men Daratech (et Amerikansk analyse bureau). Følgende kommentar kan
findes på deres web-site: www.daratech.com

"Volume leadership in mid-priced solids modeling with Mechanical Desktop"
www.daratech.com
Så kan gruppens læsere overveje hvad det betyder.

mvh Lars Sandberg

Fra : Hans Nygaard

Dato : 02-03-01 09:43

HOLD SÅ KÆFT MED DET MDT!!! OG VI SW ER IKKE SPOR SURE!!!!!!

Hans

Fra : Lars Sandberg

Dato : 02-03-01 12:47

In article <3A9F5D0C.789F10B9@not.inova.as>, hans@not.inova.as says...
> HOLD SÅ KÆFT MED DET MDT!!! OG VI SW ER IKKE SPOR SURE!!!!!!
>

> Hans

Ovenstående indlæg er i modstrid med gruppens fundats.
Læs nærmere om denne samt net etikette, herunder

http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.cad

Ovenstående indlæg bør foregå i: dk.snak.mudderkastning
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.snak.mudderkastning

mvh Lars Sandberg

Fra : Bjarne Nygaard

Dato : 11-03-01 01:22

Lars Sandberg wrote:

> [...]
>
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.cad
>
> Ovenstående indlæg bør foregå i: dk.snak.mudderkastning

Det er en underlig nyhedsgruppe 2D ACAD-folk monopoliser CAD.
Hvis andre blander sig og fortæller at ACAD blot er en
computeriseret tegnemaskine så får de faname på puklen.
Lars Sandberg er altid den rette til at fortælle hvem der
er ud til bens.

Det er vel ikke sådan han her har en gratis udstillingsplatform for
ACAD og lignende utidsvarende programmer ???

Hvis jeg tegne 2D bruger jeg måske ACAD. Hvis jeg konstruere mekanik
bruger jeg altså noget mere seriøst.

-Det jeg prøver er at skabe lidt albuerum i en NG hvor få andre kan
komme til at snakke andet en ACAD fnidder fnadder.
-Man ACAD folk ved jo ikke bedre.

Nu læner jeg tilbage og venter på møgfaldet.

| Bjarne Nygaard at home: bny@post4.tele.dk |
| ---this space is not intentionally left blank--- |

Fra : P.C.

Dato : 11-03-01 01:38

Hi.

Bjarne Nygaard skrev i meddelelsen <3AAAC52E.CD5F0B6@post4.tele.dk>...

> [...]
>komme til at snakke andet en ACAD fnidder fnadder.
>-Man ACAD folk ved jo ikke bedre.
>
>Nu læner jeg tilbage og venter på møgfaldet.

Det skal du jo ikke forvente fra min side, ----- jeg er da enig med dig i, at
man vælger den platform man nu vælger, og navnet på denne gruppe er jo _ikke_
noget med acad.
Tilgengæld er den dansk, og det er da interesant hvad der sker i danmark, selvom
det meste vel efterhånden foregår på amerikansk, og i respektive grupper. Jeg
synes også det er interesant hvad der kan præsteres rent grafisk, men den rent
praktiske side, ---- altså den del der giver konkrete resultater i form af ting
og konstruktioner synes _jeg_ bare er mere interesant.
Personligt synes jeg denne tread har været kedelig, ------ jeg har måske en
anden indfaldsvinkel end jer andre der har diskuteret ; at der skulle være bedre
applikasioner er jeg da åben overfor og at selvstændige programmer kan udføre
det utrolige er da givet, men skal jeg være helt ærlig, synes jeg stadig Acad
står stærkest, ------- alene via Vlisp og Vba.
Desværre har jeg nok ikke tid til at lære Vba , selvom det måske ville være nemt
hvis man er god til Lisp;))
Indrømmet, jeg har forudfattede meninger :))
P.C.

Fra : Tia

Dato : 12-03-01 12:27

Et møjfald kommer heller ikke her, men hvad mener du med:

: "........altså noget mere seriøst".

Er denne udtalelse relevant i denne NG?

Forresten så mangler du vist nogle endelses-kommaer i din stavekontrol.

Fra : P.C.

Dato : 02-03-01 10:29

Hi.

Lars Sandberg skrev i meddelelsen ...
>"Volume leadership in mid-priced solids modeling with Mechanical Desktop"
>www.daratech.com
>Så kan gruppens læsere overveje hvad det betyder.
>
>mvh Lars Sandberg

Undskyld jeg ikke bare selv undersøger det, men jeg har ikke noget password til
ovenstående link ,så jeg vil hellere spørge her ; er SW et IBM produkt ?
MVH.
P.C.