Havørreder på Nordfyn
Fra : Klas M. Bendtsen

Dato : 13-09-02 07:58

Hej NG
Vi en en flok lystfiskere der skal holde vores årlige træf om en uges tid
ved Båring. Er der nogle meldinger om havørreder i området - evt. på
Æbelø??? Eller har iltsvindet gjort det af med alt liv?

Mvh. Klas

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 14-09-02 11:04

> Vi en en flok lystfiskere der skal holde vores årlige træf om en uges tid
> ved Båring. Er der nogle meldinger om havørreder i området - evt. på
> Æbelø??? Eller har iltsvindet gjort det af med alt liv?

Hej Klas,

Jeg kender kun til sommerens magre fangster ved Flyvesandet/Egebjerggård på
Nordfyn. Efter hvad jeg har hørt, har selv de lokale (kendte) fiskere ikke
fanget det store denne sommer. Men egentlig tror jeg, at det dårlige fiskeri
er gældende hele vejen rundt på Fyn. Men måske er det bare et udslag af
manglende fisketure - mange pakker jo grejet sammen og venter på køligere
tider. ;D

Indsejlingen til Odense Fjord - Gabet - på Enebærodde-siden er altid en
oplagt fiskeplads, når vandtemperaturen er høj. Gåturen derud er lang -
seks-syv kilometer - men det opvejes uden tvivl af den skønne natur og de
rigtig gode muligheder for at støde ind i havørreder og multer. Hvis I
alligevel tager derud, så ram tiden lige ved strømskifte.

Mvh.

Martin

Fra : Benny Due

Dato : 15-09-02 18:47

Hej Klas
Æbelø er altid et godt bud på en havørred eller to, der skal nok være liv i den derovre.
god tur benny

Fra : Martin Nielsen

Dato : 15-09-02 20:20

Hej Klas
At dømme efter de melding jeg hører fra kysten, så har Iltsvindet ikke nogen
indflydelse på havørredfiskeriet. Det eneste er at det stadig er
koncentreret omkring pladser hvor du har forholdsvist dybt vand ved kysten.
Men mon ikke det tager af med de lovede temperaturer.
Knæk og bræk og lad os få en status rapport når I kommer hjem

/Martin