Skole der anvender Gardners teori om mange~
Fra : Tine Nielsen

Dato : 12-09-02 22:20

Jeg har forgæves forsøgt at finde en adresse til en skole som kører efter
Gardners teori om de mange intelligenser.
Jeg har for et stykke tid siden set et program på DR2 hvor den var omtalt.
Skolen skulle så vidt jeg ved ligge på Sjælland, men jeg kan altså bare ikke
finde en adresse.

Jeg skal lave en eksamensopgave om emnet, og vil derfor meget gerne i
kontakt med skolen.

På forhånd tak for hjælpen - (der er jo så mange kloge hoveder her i denne
nyhedsgruppe, så jeg er fortrøstningsfuld )

Sensommerhilsner

Tine

Fra : René Bloch

Dato : 13-09-02 07:39

> [...]
ikke
> finde en adresse.
>
> Jeg skal lave en eksamensopgave om emnet, og vil derfor meget gerne i

Hej Tine

Hvis du i www.google.com søger på ordene "Howard Gardner" og "Folkeskole"
får du en masse fine hits bl.a. følgende:

"Brønshøj skole -Med udgangspunkt i Howard Gardners teori om de mange
intelligenser undersøges,hvordan IT-programmer kan medvirke til at
tilgodese elevernes forskellige intelligenser."
Hentet fra: www.uvm.dk

" Der er også folk herhjemme, der har mod på at veksle Gardners teori til
praksis,
for eksempel (og der er flere end disse) Marianne Munis med flere på Statens
Pædagogiske Forsøgscenter, Steen Hilling, Fyns Amt, nogle praktiske
efterskoler
og Ejbyskolen på Fyn."
Hentet fra http://www.folkeskolen.dk/1999/11/anmeldelser/anm03.htm

"På Hyllinge Skole får alle elever i de små klasser specialundervisning.
Ikke fordi de har problemer, men for at undgå at de senere falder fra.
.... Else Post tager i sin undervisning udgangspunkt i Howard Gardners
teorier om de syv intelligenser (se Folkeskolen nummer 33)".
Hentet fra http://www.folkeskolen.dk/articles/1999/36/redaktionelt/a16.htm

Søg i øvrigt mere på ordet "Howard Gardner" på www.folkeskolen.dk
der er mange fine artikler
Blandet guf om Howard Gardner er der også på:
http://www.adlandia.dk/mi.htm

God fornøjelse med opgaven

Hilsen René

Fra : Tine Nielsen

Dato : 13-09-02 10:01

1000 mange tak for hjælpen - jeg må se at blive lidt bedre til at søge på
nettet, for jeg kan da se at der er masser af gode sager

Hilsen Tine