Ny PHP bog
Fra : Tamen

Dato : 12-09-02 22:29

Der er kommet en ny PHP bog fra O'Reilly: Programming PHP -->
HREF="http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1565926102/sarupdk-21

Jeg har tænkt mig at købe den. Er der nogen der vil være med så vi ikke
skal betale så meget i porto og lignende?
Er der eventuelt nogen der kender et godt sted at købe bøger over nettet
så man ikke skal betale dansk moms og told?

Tamen.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-09-02 08:31

Tamen wrote:
> Der er kommet en ny PHP bog fra O'Reilly: Programming PHP -->
> HREF="http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1565926102/sarupdk-21

Det ser spændende ud - men jeg har ikke midlerne lige nu

> Er der eventuelt nogen der kender et godt sted at købe bøger over nettet
> så man ikke skal betale dansk moms og told?

Det skal du ikke når du handler i Europa. Amazon.co.uk er så stor så du
skal betale engelsk moms, i modsætning til fx. Internet Bookshop som har
den samme bog:
<http://www.bookshop.co.uk/ser/serdsp.asp?shop=1&isbn=1565926102&DB=220>

mvh

Jesper Brunholm (og undskyld jeg blev lidt OT )

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Claus Sørensen

Dato : 13-09-02 10:49

Jesper Brunholm wrote:

> Det ser spændende ud - men jeg har ikke midlerne lige nu

> Det skal du ikke når du handler i Europa. Amazon.co.uk er så stor så du
> skal betale engelsk moms.

Du mener vel dansk moms.

Amazon.cu.uk har en så stor omsætning i Danmark, at de skal pålægge dansk
moms på bøger, som sælges til Danmark.

Jeg mener grænsen ligger på ca. 1 million ved salg til private i et andet
Eu-land før du skal pålægge det lands moms i stedet.

De herligste hilsner

Fra : Tamen

Dato : 13-09-02 11:14

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote:

> Jeg mener grænsen ligger på ca. 1 million ved salg til private i et andet
> Eu-land før du skal pålægge det lands moms i stedet.

Grænsen ligger på 250.000. Men den anden butik ser også ud til at være
billigere end amazon.
Jeg har stadig tænkt mig at købe den. PHP.net er udemærket hvis man ved
hvad man skal lede efter, men jeg syntes det er svært at lære noget nyt
om noget man ikke kender fra php.net. Det kan jeg bedre med en bog :)

Tamen.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-09-02 09:00

Tamen wrote:
> [...]
> Er der eventuelt nogen der kender et godt sted at købe bøger over nettet
> så man ikke skal betale dansk moms og told?

Den fik dårlige anmeldelser i LinuxMagasize UK... (er ikke helt
sikker)... skal lige få hevet magasinet med en af dagene, hvis I vil
høre anmeldelserne? Det mente simpelthen den var for dårligt... og
unuanceret... (ved at være et stykke tid siden... men det var noget ala det)

Hvis I vil have jeg skal sende anmeldelsen... så smid lige en mail på:
tcr480 (at) ofir.dk så smider jeg anmeldelsen engang i starten af næste
uge :)

mvh
Johan