Johan Emil Andersen, 1899 i Odder Sogn
Fra : Leif H. Bagger

Dato : 12-09-02 21:42

Jeg søger min ane # 14, Johan Emil Andersen.

Han er ved min mormors fødsel (registreret i kirkebogen for Skannerup Sogn,
Gjern Herred, Skanderborg Amt) udlagt som barnefader.

Min mormor, Emilie Sørensen er født 29 maj 1899, som datter af Ane Sørensen.
Ane er født 18 Maj 1879 i Maarslet Sogn.

Ved Emile's fødsel er følgende bemærket i KB "Moderen tjente 10 måneders
dagen for fødslen på Rødsteeneje i Odder Sogn. .....".

Johan Emil Andersen er udlagt som barnefader og skulle ifølge KB være
ladefoged.

Jeg har antaget at denne kunne han have haft på Rødsteenseje. Jeg har dog
ikke kunnet finde ham folketællingerne i 1890 og 1901 i Odder sogn på denne
og/eller i nærheden af denne addresse.

Er der nogen der ved hvor denne Johan Emil Andersen kommer fra? Specielt
hvor og hvornår han er født? samt hvem der er hans forældre?

Eventuelt også med hvor han rejser hen efter sit ophold på Rødsteeneje?

MVH Leif H. Bagger

Fra : Lisbet Sortkjær

Dato : 13-09-02 14:57

Prøve en anden nyhedsgruppe f.eks. dk.videnskab.historie.genealogi
MVH Lisbet

Fra : Nils N Jepsen

Dato : 13-09-02 17:31

Uden at kende personerne vil jeg tro at der er tale om Godset Rodstenseje,
der ligger i Odder sogn.
vh
Nils Jepsen