Ny processor...
Fra : Jacob

Dato : 12-09-02 21:34

Hey Ng

Jeg har kig på en ny processor på www.edbpriser.dk
Jeg har fundet et bundkort der passer til. Der er bare èn ting jeg ikke kan
forstå: Ved nogle af processorerne står der f.eks: Intel Pentium4 Northwood
2.0GHz In-a-Box
Hvad betyder det når der står in-a-box? Skal man bruge fx en anden køler
eller?

--
Mvh Jacob

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-09-02 21:52

Jacob wrote:
> [...]
> Pentium4 Northwood
> 2.0GHz In-a-Box
> Hvad betyder det når der står in-a-box? Skal man bruge fx en anden

In a box betyder at der er køler med. Men de larmer..

-Sune

Fra : Leony

Dato : 12-09-02 22:10

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse

> In a box betyder at der er køler med. Men de larmer..

Synes der er generel enighed om at Intel's blæsere ikke larmer så
forfærdeligt og samtidig køler glimrende.
AMD's box-blæsere skulle derimod larme og være af tvivlsom kvalitet.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-09-02 23:03

Leony wrote:
> [...]
>
> Synes der er generel enighed om at Intel's blæsere ikke larmer så
> forfærdeligt og samtidig køler glimrende.

Okay. I forhold til AMD kølere er de sikkert stille..

> AMD's box-blæsere skulle derimod larme og være af tvivlsom kvalitet.

AMD har også brug for meget mere køling end Intel processorer SVJV.

Jeg har købt en "lydløs" strømforsyning. Men nu er det min CPU køler jeg
kan høre...Hvis jeg så skifter den ud, så er det vel køleren på mit
grafikkort jeg kan høre.. Og så harddisken.. og så brænderen.. og så
videre og så videre...

-Sune

Fra : Leony

Dato : 13-09-02 08:39

> [...]
> kan høre...Hvis jeg så skifter den ud, så er det vel køleren på mit
> grafikkort jeg kan høre.. Og så harddisken.. og så brænderen.. og så

Lyddæmpning er, ligesom fart, skruen uden ende.
Man vil hele tiden have mere. Der vil altid være et eller andet der skal
lyddæmpes.

Fra : René Jensen

Dato : 12-09-02 22:03

Jacob wrote:
> Hvad betyder det når der står in-a-box? Skal man bruge fx en anden køler
> eller?

In-A-Box er en processor med køler, den er ganske udemærket såfremt man
ikke ønsker at overclocke processoren.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jacob

Dato : 13-09-02 17:46

Tak for alle svarene... Så blev jeg det klogere!

Jeg har dog ingen planer om overglocking, så mon ikke det betaler sig at
købe sådan en CPU...

--
Mvh Jacob

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-09-02 19:04

Jacob wrote:
> Tak for alle svarene... Så blev jeg det klogere!
>
> Jeg har dog ingen planer om overglocking, så mon ikke det betaler sig
> at købe sådan en CPU...

Jo. Held & lykke med det

-Sune