Problem med trådløs Logitech
Fra : Sven

Dato : 12-09-02 17:57

Jeg har et Logitech cordless optical som giver nogle problemer. Pludselig
fryser mus og tastatur, og jeg må så ned og flytte USB stikket fra PS2
adapteren (musen) til en USB prot, hvorefter musen virker igen, men ikke
tastaturet. Men så kan jeg da genstarte PC'en. Efter genstart kører det hele
igen.

Både mus og tastatur er forbundet via PS2 stikkene. Jeg har opdateret til
nyeste drivere, men det har ikke givet nogen forskel. Er mit sæt defekt?
Eller er Logitech bare ikke bedre?

Windows XP Pro dansk
ASUS A7V333
AMD XP 1900+

Sven

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-02 19:35

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> adapteren (musen) til en USB prot, hvorefter musen virker igen, men ikke
> tastaturet. Men så kan jeg da genstarte PC'en. Efter genstart kører det

Hvad så evt. med at køre det hele over USB?

På mit Abit KT7 bundkort.. Er det omvendt.. Hvis man bruger USB,, fryser mus
og tastatur pludselig.. Fx ved at høre noget musik.. Da IRQ´erne lydkort og
USB bruger det samme... Og ved mange opstart, starter mus og tastatur ikke
op..

Virker perfekt med PS2

Jeg har nu købt et seperart USB kort.. Det funger i det mindste.. Men det
har åbenbart ikke tastatur support under dos.. Så jeg har smækket musen til
USB og tastatur til PS2, og dermed at have sparet en IRQ til Musen..

Kan ikke sige, hvad det er der fejler i dit system.,. Måske er ps2 portene
ustabile

Fra : Sven

Dato : 12-09-02 20:21

> [...]
og
> USB bruger det samme... Og ved mange opstart, starter mus og tastatur ikke

Samme problem her, hvis jeg kører det over USB. Fejlmeldinger ved boot
(keyboard error), meget mere ustabilt med det hele over USB, derfor kører
begge dele over PS2. Men altså heller ikke problemfrit

Sven

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-02 20:24

> Samme problem her, hvis jeg kører det over USB. Fejlmeldinger ved boot
> (keyboard error),

Har du tjekket at du har aktiveret "USB keyborard support" eller noget i den
retning, inde i din Bios? Det skal bare aktiveres, og virke. Såfrem det er
den indbyggede USB controller på bundkortet du benytter...