2 Windows XP om én ADSL linje - styring af~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-09-02 16:55

Jeg har 2+ PC'ere på én ADSL linje. Alle kører de Windows XP, og den
ene har så web/mail/mySQL server kørende.

Da min router ikke har indbygget styring af båndbredde tildeling til
maskinerne ville jeg høre om i kendte til programmer der kan styre hvor
megen båndbredde hver enkelt applikation må bruge i Windows XP?

Jeg er ikke interesseret i løsninger der kræver jeg sætter en Linux
maskine op imellem maskinerne og ADSL-forbindelsen som så skal styre
hastigheden - kun løsninger der styrer hastigheden internt i XP.

Jeg har fået fat på et Perl-script der tillader at jeg kan sætte min
newsreader til at modtage på localhost i stedet for fra min udbyder -
altså en PROXY til port 119. Det scriptet gør, er så at indsætte en
delay efter hver 1024 bytes hentet. Det fungerer da også på den måde at
jeg får hentet news meget langsomt, men jeg synes ikke det giver mig
ret meget hastighed til de øvrige applikationer - surf går f.eks. meget
langsomt stadigvæk.

Er det muligt at sætte en kB-grænse for hvert enkelt program i Windows
XP, enten direkte eller via en eller anden form for PROXY?

Mvh
Flemming